پرش به محتوا

چگونه الهام بخش تیم خود باشید.

چگونه الهام بخش تیم خود باشید.

به عنوان یک مدیر، یکی از مسئولیت‌های اصلی شما الهام بخشیدن به تیمتان است:

  • این‌که به آن‌ها انگیزه دهید تا بهترین نسخه خود را در کار ارائه داده،
  • تغییرات دشوار را انجام دهند
  • و بر موانع بزرگ غلبه کنند.

مهارت‌های ارتباطیتان می‌تواند باعث الهام بخش بودن و یا مانع از آن شود.

برای پیشرفت در این مهارت، سعی کنید به شکل یک چالش دعوت به عمل کنید.

به عنوان مثال:

«ما می‌توانیم کسب و کار در حال نابودی خود را زنده کنیم.»

این رویکرد باعث می‌شود افراد شما بدانند که اگر تیم جدید و بهتری می‌خواهند، باید برای آن تلاش کنند. شما رهبری را بر عهده می‌گیرید، اما به پشتیبانی آن‌ها نیاز دارید. همانطور که چالش را مطرح می‌کنید، آن‌ها را امیدوار کنید. این به تیم شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های دشوار اما لازم برای زنده ماندن و موفقیت در شرایط فعلی را بپذیرند.

این نکته مدیریتی از «چگونه مانند باراک اوباما ارتباط برقرار کنیم.» نوشته John Baldoni درسایت hbr.org اقتباس شده است.


باراک اوباما به عنوان کسی که مهارت بالایی در ارتباطات دارد، شناخته می‌شود. بلاغت او، توانایی به تصویر کشیدن با کلمات به گونه‌ای که دیگران نه تنها آنچه را او می‌بیند، ببینند، بلکه آن را احساس کنند، همان چیزیست که باعث شهرت او شد. در دوران ریاست جمهوری او، جهان با انواع مختلفی از سبک‌های ارتباطی كه اوباما از آن‌ها برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کرد، آشنایی پیدا کرد.

بررسی تاکتیک‌های اوباما برای درک سبک رهبری او ضروری است و تکنیک‌های مفیدی را به رهبران در سایر زمینه‌های زندگی نشان می‌دهد:

به چالش بکشید.

«بله ما می‌توانیم»

شعار انتخاباتی او بود. این شعار هم نشان دهنده دعوت به عمل اوباما بود و هم مردم آمریکا را آگاه می‌کرد که اگر یک آمریکای متفاوت می‌خواهند باید برای آن تلاش کنند. او رهبری را برعهده می‌گیرد، اما به حمایت آن‌ها احتیاج دارد.

سوال بپرسید.

اوباما به عنوان استاد پیشین حقوق، دوست داشت با ایده‌های مختلف سر و کله بزند. دوست داشت همه جوانب یک مسئله را بشنود. او می‌خواست دیگران را تحریک کند تا نقطه نظرات مخالف خود را بیان کنند.

واقعی باشید.

اوباما هوادار ورزش و یک مرد خانواده دوست بود که از ابراز عشق به همسر و دخترانش خجالت نمی‌کشید. به این ترتیب او تصویری از خودش ساخت که از بسیاری جهات، دقیقاً مانند همه ماست و بنابراین، سختی‌های زندگی روزمره را می‌شناسد.

برای الهام بخش بودن واقعی باشید.
برای الهام بخش بودن واقعی باشید.

قاطعانه تصمیم بگیرید.

با وجود استقبال از دیدگاه‌های مخالف، شیوه او در مبارزات انتخاباتی و روابطش با کنگره نشان داد که او می‌داند چه می‌خواهد و نمی‌ترسد که از قدرت سیاسیش برای دستیابی به آن استفاده کند.

الهام‌ بخش باشید.

اوباما در یکی از سخنرانی‌هایش گفت:

«به یک اعلام استقلال جدید نیاز داریم، نه فقط در سطح ملی بلکه در زندگی شخصیمان، استقلال از ذهن‌ها و ایدئولوژی‌های کوچک و تعصب.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *