روز 38، نکته 38: مقاومت و انعطاف‌ پذیری خود در برابر مشکلات را بالا ببرید.

در 50 روز کاری آینده قصد داریم هر روز یک نکته مدیریت و رهبری منتشر کنیم. روز 38، نکته 38: بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات

روز اول، نکته اول

روز 37، نکته مدیریتی 37

 

روز 38، نکته 38: بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات

روز 38، نکته 38: بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات

روز 38، نکته 38:

بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات

 

 

 رهبران در این دوره زمانی که تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتند، به سه مهارت مقاومت، قاطعیت و سازگاری بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارند. خبر خوب این است که اگر این مهارت‌ها در رهبری شما وجود ندارند، می‌توانید با مدیریت افکار، اعمال و رفتارهای خود آن‌ها را توسعه دهید.

در ادامه چند راهکار ساده برای بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات می‌بینید:

مثبت فکر کنید.

امیدوار و خوش‌بین باشید. روی آنچه می‌خواهید تمرکز کنید، نه آنچه که می‌ترسید از دست بدهید.

واقعیات را بپذیرید.

بپذیرید که تغییر با یا بدون شما اتفاق می‌افتد. بدانید چه چیزی خارج از کنترل شماست.

قاطعانه عمل کنید.

با مشکلات مقابله کنید؛ از آن‌ها دوری نکنید.

چشم‌انداز بلند مدت داشته باشید.

بر روی یک رویداد درجا نزنید.

این نکته مدیریتی از «مقاومت: چگونه یک استراتژی شخصی برای بقا بسازید.» نوشته Gill Corkindale اقتباس شده است.


داستانی آموزنده برای بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات از زبان Gill Corkindale:

چند ماه پیش شانس این را داشتم با کسی همکاری کنم که مقاومت را به معنای واقعی درک کرده بود. Atef عضو یک گروه کوچک از رهبران بین المللی بود که من در لندن مشاور آن‌ها بودم. روز اول، از آن‌ها خواستم تا درباره خودشان کمی صحبت کنند.

Atef آخرین نفر حرف زد.

معاون ارشد یک بانک آمریکایی که چالش‌های پیش روی خودش را توصیف کرد. داستان فشار کاری، تغییر پروژه‌‌ها، ساعات طولانی و همکاری با افراد مختلف که برایم آشنا و تکراری بود. اما بعد از گذشت چند دقیقه، داستان او غیرمعمولی شد.

او کودکی خود را توصیف کرد.

یک فلسطینی بدون تحصیلات و خدمات بهداشتی سالم. در سن 15 سالگی، پدرش درگذشت و به عنوان پسر بزرگتر وظیفه حمایت از خانواده را بر عهده او گذاشت. او هر کاری که می‌توانست پیدا کند از جمله کارگر ساختمانی، پیشخدمت و رانندگی تاکسی انجام داد. و موفق شد به اندازه کافی پول برای آموزش خود جمع کند و در سن 20 سالگی بورس تحصیلی از یک کالج آمریکایی دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی، شغل سطح پایینی را در یک بانک پذیرفت و راه خود را تا معاونت ادامه داد. سخت کوشی او با ارتقاء رتبه پاداش داده شد و در سن 35 سالگی، این بانک حامی تحصیل او در رشته MBA در یک مدرسه تجاری عالی شد.

همه ما به داستان‌هایی که او یکی پس از دیگری تعریف می‌کرد با دقت گوش می‌دادیم، داستان‌هایی از مقابله او باخطر و محرومیت و این‌که چگونه با حمایت بسیار کم در نهایت دوام آورده و موفق شده بود. او توضیح داد كه چگونه گذشته دشوارش او را قوی‌تر، هوشیارتر و مصمم‌تر کرد تا علی رغم هر مانع و تهدیدی در نهایت در زندگی موفق شود. او با انرژی و اشتیاق فراوان برای زندگی، متعادل، مطمئن و منظم بود.

من شک ندارم که Atef از هرچه زندگی بر سر راهش قرار دهد، سربلند بیرون می‌آید.

بحران مالی ممکن است بانکش را وادار به تجدید ساختار کند، حتی ممکن است شغل خود را از دست بدهد و مجبور شود دوباره از نو شروع کند. اما من یقین دارم که او با همه مشکلات کنار آمده و موفق خواهد شد. چرا؟ زیرا درسی که در اوایل زندگیش آموخته بود به او یاد داد که چگونه مقاوم باشد.

هرچه اقتصاد به سمت رکود حرکت می‌کند، مقاومت در برابر مشکلات به عنوان مهارت اصلی رهبران مطرح می‌شود.

توانایی مقاومت در برابر مشکلات به عنوان مهارت اصلی رهبران مطرح می‌شود.

توانایی مقاومت در برابر مشکلات به عنوان مهارت اصلی رهبران مطرح می‌شود.

انجمن روانشناسی آمریکا این ویژگی را توانایی سازگاری خوب در مواجهه با مشکلات، تجربیات ناخوشایند، تراژدی، تهدید و منابع استرس‌زا از جمله فشارهای کاری، بیماری و مشکلات خانوادگی تعریف می‌کند.

یک فرد مقاوم نه تنها قادر به تحمل چنین تجربیاتی در همان لحظه است، بلکه می‌تواند پس از آن هم به وضعیت سابق برگردد. خبر خوب این است که رهبران می‌توانند با مدیریت افکار، رفتارها و عملکردهای خود انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر مشکلات خود را بهبود ببخشند.

برای بالا بردن مقاومت در برابر مشکلات 10 راهکار وجود دارد:

روابط حمایتی و دلسوزانه ایجاد کنید.

در خانه و همینطور بین دوستان و همکاران. کمک و پشتیبانی را بپذیرید و در صورت نیاز به دیگران کمک کنید.

به یاد داشته باشید که برخی از بحران‌ها خارج از کنترل شما هستند.

شما نمی‌توانید وقایع را تغییر دهید اما می‌توانید نحوه تفسیر و واکنش به آن‌ها را تغییر دهید. سعی کنید این را بپذیرید و به آینده نگاه کنید.

بپذیرید که تغییر بخشی از زندگی است.

و شما مجبورید خودتان را با شرایط تغییر وفق دهید.

اهداف واقع‌بینانه تعیین کنید.

و قدم‌های کوچک اما منظمی برای رسیدن به آن‌ها بردارید.

به جای تمرکز بر روی هدف کلی، از خود بپرسید:

کاری که امروز می توانم کامل کنم چیست؟

قاطع و مصمم باشید.

هر آنچه در توان دارید انجام دهید نه این‌که از مشکلات دوری کنید و امیدوار باشید که آن‌ها خودشان از بین بروند.

سعی کنید تجربیات خود را در مورد مقابله با از دست دادن یا مشکلات عاطفی درک کنید.

قدردان آنچه از این وقایع آموخته اید باشید.

نظر مثبت در مورد خودتان داشته باشید.

به نقاط قوت و توانایی‌های خود اطمینان داشته باشید.

برای بالا بدن مقاومت در برابر مشکلات نظر مثبت در مورد خودتان داشته باشید.

برای بالا بدن مقاومت در برابر مشکلات نظر مثبت در مورد خودتان داشته باشید.

سعی کنید چشم‌انداز بلندمدت‌تری داشته باشید.

یک رویداد را برای خودتان بزرگتر از آنچه هست نکنید.

امیدوار و خوش‌بین باشید.

به جای نگرانی از آنچه می‌ترسید ، آنچه را که می‌خواهید تجسم کنید.

مراقب خود باشید.

سلامتی، آمادگی جسمی و نیاز شما به آرامش و صلح. این‌ها به شما قدرت و تعادل لازم را برای رویارویی با شرایط دشوار می‌دهند.

یک موسسه آمریکایی تحقیقی برگزار کرد تا دریابد که چرا برخی از افراد حتی در حین استرس خوب عمل می‌کنند.

آن‌ها دریافتند که مقاوم ترین افراد دارای سه اعتقاد اساسی هستند:

تعهد: آن‌ها سعی دارند به جای این‌که خود را از دیگران جدا کنند، در رویداد مشارکت کنند.

کنترل: آن‌ها سعی می‌کنند نتایج را کنترل کنند، نه این‌که به انفعال و ناتوانی دچار شوند.

چالش: آن‌ها تغییرات استرس‌زا (مثبت یا منفی) را فرصتی برای یادگیری جدید می‌بینند.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
روز 37، نکته 37: با از بین بردن گزینه‌های انتخاب، دیگران را متقاعد به تغییر کنید.
نوشتهٔ بعدی
راهنمای دورکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست