پرش به محتوا

چرا باید از فهرست کارهای روزانه یا to-do list استفاده کنیم؟

آنچه فهرست کارهای روزانه یا to-do list خوب برای شما انجام می‌دهد:

مزایای فهرست کارهای روزانه ۱) کمک می‌کند روز کاری را تحت کنترل داشته باشید.

به شما امکان می‌دهد روز کاری خود را تحت کنترل داشته باشید. زیرا می‌دانید که روی چه چیزی باید کار کنید و چه کاری را می‌توانید به تعویق بیندازید. یک سیستم مدیریت وظیفه خوب باعث می‌شود روز کاری شما هرج و مرج کمتری داشته باشد.

مانند سیستم مدیریت زمان و وظایف بهتایم که وظایف اختصاص یافته به شما را برایتان لیست می‌کند و جزئیات مختلف آنها را برای تصمیم‌گیری در مورد اولویتشان در اختیار شما قرار می‌دهد.

فهرست کارهای روزانه یا to-do list در بهتایم
فهرست کارهای روزانه یا to-do list در بهتایم

مزایای فهرست کارهای روزانه ۲) می‌توانید به سررسیدهای خود برسید.

می‌توانید به سررسیدهای خود برسید. فهرست کارهای روزانه یا to-do list اولویت‌های اصلی روز را بر اساس اهمیت و فوریت آنها مشخص می‌کند و به شما نشان می‌ دهد که باید زمان و توجه خود را به چه کاری اختصاص دهید.

به عنوان مثال در to-do list بالا کاربر اولویت روز خود را بر اساس سررسید فعالیت‌هایش مشخص کرده است.

مزایای فهرست کارهای روزانه ۳) کمک می‌کند که در زمان مناسب روی کارهای مناسب کار ‌کنید.

فهرست کارهای روزانه یا to-do list اطمینان حاصل می‌کند که در زمان مناسب روی کارهای مناسب کار می‌کنید. زیرا موارد فوری را انجام می‌دهید و به محض اینکه زمان اجازه داد، روی موارد با فوریت کمتر تمرکز می‌کنید. بنابراین به جای احساس خستگی، احساس می‌کنید که از زمان جلوتر هستید.

مزایای فهرست کارهای روزانه ۴) از اتلاف زمان بر روی فعالیت‌های بی‌برنامه جلوگیری می‌کند.

از اتلاف زمان ارزشمندی که صرف فعالیت‌های بی‌برنامه می‌شود جلوگیری خواهید کرد. to-do list شما براساس فوریت هر مورد، به شما نشان می‌دهد که باید روی چه چیزی کار کنید. و به تدریج یاد خواهید گرفت که برای مدیریت زمان خود به آن اعتماد کنید. یک لیست مناسب، از واکنش شما به فعالیت‌هایی که بحرانی به نظر می‌رسند، جلوگیری می‌کند. و در عوض کمک می‌کند تا حجم کار فعلی خود را ارزیابی کرده و در مورد اینکه کجا باید زمان محدود خود را سپری کنید تصمیم منطقی بگیرید.

اینکه چند مورد از موارد بحرانی، واقعا فوری هستند، چندان اهمیت ندارد. این موارد فقط وقتی چنین به نظر می‌رسند که  احساسی به آنها واکنش نشان دهیم. این را احتمالاً از روی تجربه می‌دانید که لیست وظایف شما واکنش‌های احساسیتان را از بین می‌برد، بنابراین می‌توانید تصمیمات خوبی بگیرید که بهره‌وری شما را به حداکثر برسانند.

صحبت از بهره‌وری شد، یک to-do list مناسب به شما کمک می‌کند در مدت زمان کمتر کارهای بیشتری انجام دهید. مهمتر اینکه کارهای درست را انجام ‌دهید. به یاد داشته باشید، مولد بودن به معنای تکمیل لیست طولانی کارها و همیشه مشغول بودن نیست. بلکه به معنای تمرکز روی فعالیت‌های با ارزشی است که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

افزایش بهره وری با فهرست کارهای روزانه یا to-do list
افزایش بهره وری با to-do list

مزایای فهرست کارهای روزانه ۵) استرس شما را کاهش می‌دهد.

فهرست کارهای روزانه یا to-do list استرس شما را کاهش می‌دهد. زیرا:

  •  می‌توانید سررسیدهای خود را رعایت کنید، و بنابراین فشار دائمی و ناخوشایندی را که به دلیل انجام دیرهنگام وظایف حس می‌شود، تجربه نخواهید کرد.
  •  از حواس‌پرتی توسط کارهای بدون برنامه و به نظر بحرانی جلوگیری شده و باعث می‌شود کنترل بیشتری بر روی روز کاری خود داشته باشید.
  •  روی کارهای با ارزش بالا تمرکز خواهید کرد، که موجب می‌شود زمان خود را به کارآمدترین شکل ممکن صرف کنید.

مزایای فهرست کاری روزانه ۶) تمرکز شما را بهبود می‌بخشد.

فهرست کارهای روزانه یا to-do list مناسب تمرکز شما را بهبود می‌بخشد. همانطور که در بالا ذکر شد، to-do list به شما نشان می‌دهد که زمان خود را کجا صرف کنید. شما می‌دانید که کدام یک از وظایف دارای اولویت بیشتری نسبت به دیگران بوده و بنابراین شایسته زمان و توجه فوری شما هستند. تمرکز همان چیزی است که به شما امکان می‌دهد به جای اتلاف زمان برای فعالیت‌های جزئی یا پیش پا افتاده، کارهای مهم را انجام دهید.

در آخر اینکه،

یک لیست وظایف خوب، ناامیدی و احساس گناهی را که هنگام عقب ماندن از پروژه‌ها احساس می‌کنید از بین می‌برد. این موضوع به شما کمک می‌کند هوشمندانه‌تر و هدفمندانه‌تر کار کنید. زیرا بر روی مواردی تمرکز خواهید کرد که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند و در پایان هر روز احساس موفقیت واقعی به شما می‌دهند.

امتحان رایگان بهتایم برای استفاده از لیست کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *