پرش به محتوا

معرفی کتاب مدیریت پروژه سرآمد مبتنی بر Prince 2 با چاشنی نوستالژیک خاطره‌ها

خیلی وقت است به عنوان سردبیر در بهتایم چیزی ننوشته‌ام. تا این که مبنی بر رسالتی که در حوزه گسترش فرهنگ مدیریت پروژه و البته توسعه بازار بهتایم پیش آمد با دوستی قدیمی هم‌کلام شدیم.

تابستان سال ۱۳۵۷ بود که تازه به خانه جدید نقل مکان کرده بودیم. یک نفر در خانه ما را زد که محمد هست برویم بازی؟ به خوبی یادم هست که به اتفاق مادر و خاله‌ام بودیم و آن‌ها گفتند ما محمد نداریم و مجید داریم و من به اتفاق دوست جدیدم باهم رفتیم بیرون و پروژه گِل‌بازی را شروع کردیم. آن موقع هنوز مدرسه نرفته بودیم و با رفتن مدرسه در کنار رفاقت، رقابت نیز به وجود آمد. علی‌رضا بسیار باهوش و مهم‌تر از آن هدف‌مند و در همه کارها با دقت بود و البته با شروع نوجوانی بر خلاف همه نوجوان‌ها که معمولا طعم سرکشی و طغیان را می‌چشند و گاه یک شورشی کامل می‌شوند، علی‌رضا در مسیری مطمئن و معتقد به یادگیری و پیش‌رفت در زندگی ادامه داد و حالا آن رقابت به دلیل آن‌که او متمرکز بر اهداف خود بود و من لاجرم نوجوانی سرکش و بازیگوش بودم، کم‌تر شده بود. سال دوم و سوم دبیرستان علی‌رضا نفر اول المپیاد ریاضی استان همدان بود و در امتحان نهایی سال چهارم دبیرستان، تمام درس‌های ریاضی و فیزیک را نمره بیست گرفت و دست سرنوشت که نه، تلاش خود او، او را با رتبه ۲۵ کنکور سراسری به دانشگاه صنعتی شریف کشاند و من هم سر از صنعتی اصفهان در آوردم. از دور ارتباط خود را حفظ کردیم و بعد از سال‌ها دوری، در پروژه کارت سلامت تامین اجتماعی دوباره ارتباط ما بیش‌تر شد و بعد هم از سر اتفاق یا آن‌چه که از پیش نوشته شده، هر دو در حوزه مدیریت پروژه فعال شدیم. علیرضا توکلی و مجید آواژ (نگارنده این سطور).

آقای توکلی تاکید زیادی بر بومی‌سازی روش‌ها و در نظر گرفتن مولفه‌های فرهنگی در حوزه مدیریت و تکنولوژیک دارد. به همین جهت در جهت کارآمدسازی سازمان‌ها در استفاده از ابزار Office و گواهی‌نامه ICDL تلاش زیادی انجام داد که تاثیر به‌سزایی در ارتقای سطح فناوری اطلاعات سازمان‌ها در کشور داشت. هم‌اکنون او این تلاش را در حوزه مدیریت پروژه صرف می‌کند و به همین جهت کتابی نوشته است به نام ” مدیریت پروژه سرآمد مبتنی بر پرینس۲″. در این کتاب سه موضوع مورد توجه قرار گرفته است. اول روش مدیریت پروژه PRINCE 2، دوم استفاده از تکنیک‌های PMBOK و تلفیق آن در PRINCE 2 و سوم توجه به خصوصیات جامعه ایران در مدیریت پروژه که برگرفته از تجربیات ایشان در پروژه‌های موفق و یا شکست‌خورده در ایران است. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد این کتاب، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. بر اساس همان علاقه‌ای برای پیشرفت کشور و توسعه دانش از ایشان سراغ دارم، گفته‌اند که می‌توانند فایل PDF را هم در اختیار علاقمندان قرار دهند. اگر علاقمند به دریافت این کتاب هستید، لطفا در ذیل همین نوشته آن را بفرمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کتاب مدیریت پروژه سرآمد مبتنی بر Prince 2 با چاشنی نوستالژیک خاطره‌ها»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *