روز ششم، نکته مدیریتی ششم: 3 راهکار برای استفاده از نوآوری در چالش‌های شما.

در ۵۰ روز کاری آینده قصد داریم هر روز یک نکته مدیریت و رهبری منتشر کنیم. روز ششم، نکته مدیریتی ششم: 3 راهکار برای استفاده از نوآوری در چالش‌های شما.

فهرست مطالب:

۱) به بیرون نگاه کنید.

۲) افراد پرشور و با انگیزه را بسیج کنید.

۳) فناوری جدید را بپذیرید.

 

روز ششم، نکته مدیریتی ششم: 3 راهکار برای استفاده از نوآوری در چالش‌های شما.

روز ششم، نکته مدیریتی ششم: 3 راهکار برای استفاده از نوآوری در چالش‌های شما.

روز ششم، نکته مدیریتی ششم:

3 راهکار برای استفاده از نوآوری در چالش‌های شما.

 

 

 

این نکته مدیریتی از «چهار راه برای ایجاد نوآوری در شرکت شما» نوشته Lang davison اقتباس شده است.

چالش‌های جدید نیاز به راهکارهای جدید دارد:

  • این تنها به معنای یک رویکرد جدید نیست،
  • بلکه به معنای امتناع از رعایت قوانینی است که در گذشته اعمال می‌شدند.
برای‌SAP، شرکت نرم افزاری بزرگ آلمانی، این موضوع یک معضل بزرگ بود:

سال 2003 SAP به تازگی پلتفرم جدید خود NetWeaver را منتشر كرده بود. NetWeaver در برنامه‌های موجود در سازمان وجود داشت و به آن‌ها در گفتگو با یکدیگر و با برنامه‌های غیر SAPی كمك می‌کرد.

معضل این بود:

  • تا زمانی که مشتریان شروع به استفاده از آن نکرده و کشف نمی‌کردند که این نرم افزار چه کاری می‌تواند انجام دهد، پتانسیل محصول آشکار نمی‌شد.
  • از طرفی مشتریان هم ممکن بود تا زمانی که نتوانند پتانسیل و کارآیی آن را درک کنند، از خرید آن امتناع کنند.
  • حتی پذیرندگان اولیه NetWeaver با اصول اولیه آن دست و پنجه نرم می‌کردند.
  •  SAP توانایی و منابع لازم برای آموزش کل مشتریان خود را نداشت.

در این زمان بود که Shai Agassi عضو هیئت مدیره SAP ، ایده خوبی را به مطرح کرد:

«چرا نمی‌گذاریم که همه مشتریان SAP‌، یکپارچه‌سازان سیستم‌ها و فروشندگان خدمات، خودشان به یکدیگر یاد بدهند که چگونه از آن استفاده می‌کنند؟»

درنتیجه:

  • شبکه توسعه دهندهSAP1 که در واقع فضایی خلاقانه برای انجمن‌ها، تارنماها، فیلم‌ها و وبلاگ‌ها بود، تشکیل شد.
  • این فضا نه تنها برای مشتریان SAP بلکه برای هر فرد دیگری بود که مشارکتش برای موفقیت این پلتفرم ضروری می‌نمود.
  • این فضای ساخته شده (SDN) به سرعت و با قدرت رشد کرد SAP توانست NetWeaver را بین مشتریانش جا بیندازد.

نکته آموزنده این داستان این بود که:

چگونه Shai Agassi و تیم وی به فراتر از مرزهای شرکت SAP رجوع کردند تا بتوانند جامعه گسترده‌ای از توسعه دهندگان، مشاوران، کاربران و کارشناسان را با هم پیوند بدهند.

تعداد کمی از اعضای این جامعه در لیست حقوق و دستمزد SAP بودند، اما تقریباً همه نسبت به نرم افزار اشتیاق داشتند. SAP با کمترین هزینه از قدرت جمعی صدها هزار نفر از افراد با استعداد برای دستیابی به اهداف استراتژیک شرکت بهره برد.

در ادامه 3 راهکار برای ایجاد نوآوری در چالش بعدیتان می‌بینید:

1) به بیرون نگاه کنید.

  • هنگام احساس نیاز به نوآوری، بیشتر شرکت‌ها به استعدادهای درون شرکت خود رجوع می‌کنند.
  • به جای این کار، به فراتر از مرزهای سازمانی خود دست یابید و شبکه گسترده خود را بسازید.
  • نظر Shai این بود که برای دستیابی به استعدادهای مورد نیاز شرکت، باید فراتر از مرزهای شرکت را دید. بنابراین، رهبران باید دلیل وجود سازمان‌ خود را دوباره تعریف كنند و فراتر از مرزهای سازمانشان را ببینند.

2) افراد پرشور و با انگیزه را بسیج کنید.

احتمالاً افراد زیادی هستند که به محصول، ایده یا موضوع تمرکز شما اشتیاق دارند. با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بتوانند ایده‌هایی را به اشتراک بگذارند و برای نوآوری بسیج شوند.

Shai این کار را برای پول انجام نداد. او در سال 2001 شرکتی را که تاسیس کرده بود به قیمت 400 میلیون دلار به SAP فروخت. و پس از آن شش سال دیگر هم در SAP ماند، به این دلیل که به توانایی نرم افزار (و به ویژه توانایی NetWeaver) در ایجاد تغییرات بر جهان اعتقاد داشت. مدیرعامل SAP، اشتیاق Shai را تشخیص داد و روی آن سرمایه‌گذاری کرد، با وجود این‌که بسیاری از افرادش، او را به چشم یک بیگانه می‌دیدند.

افراد پرشور معمولاً با استعداد و با انگیزه، اما غالباً ناراضی هستند.

زیرا:

پتانسیل خود و سازمانی را که در آن کار می‌کنند، درک کرده و در راه دستیابی به آن‌ها، مانع می‌بینند.

رهبران سازمان‌ها باید سازوکارهایی را برای ارتباط این افراد با یکدیگر برقرار کنند.

3) فناوری جدید را بپذیرید.

به نسل جوانتر کارمندان نگاه کنید تا ببینید از چه فناوری‌هایی استفاده می‌کنند. این فناوری‌ها را بپذیرید و از آن‌ها پشتیبانی کنید؛ ممکن است این‌ها منبع نوآوری بعدی شما باشند.

مقاله مرتبط: نوآوری با امکانات کم

  1. (SAP Developer Network (SDN
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
روز پنجم، نکته مدیریتی پنجم: 3 راه برای افزایش تمرکز برون سازمانی کسب و کار شما.
نوشتهٔ بعدی
روز هفتم، نکته هفتم: 3 موردی که باید قبل از عقب کشیدن آن‌ها را ارزیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست