پرش به محتوا

چگونه ارزان شکست بخوریم؟

 چگونه هزینه‌‌ شکست را کاهش دهیم؟

مقاله مرتبط:

۵۰ نکته مدیریت و رهبری

 چگونه هزینه‌‌ شکست را کاهش دهیم؟

شکست در روند نوآوری می‌تواند پرهزینه و وقت‌گیر باشد. بنابراین چرا میزان شکست خود را تا حد ممکن به صفر کاهش ندهید؟ این یک هدف والا است، و تعداد کمی از شرکت‌های مبتکر تاکنون به آن دست یافته‌اند. علاوه بر این، شکست برای نوآوری مهم است، وگرنه چه راه دیگری برای یادگیری وجود دارد؟

به جای حذف شکست، با انجام سه کار زیر بر کاهش هزینه‌های شکست تمرکز کنید:

۱) هزینه آزمایش‌ها را پایین بیاورید.

نیازی نیست که آزمایشات گران باشند. برای آزمایشِ یک مفهوم نیازی به از تو خلق کردن آن نیست. روش‌های کم هزینه‌ای را برای آزمایش فرضیات پیدا کنید.

۲) ترتیب آزمایشات را تغییر دهید.

فرضیات استراتژیک را قبل از فرضیات منطقی آزمایش کنید. نیاز بازار را قبل از تکمیل یک محصول بررسی کنید.

۳) سریعتر تصمیم‌گیری کنید.

سازمان‌های بزرگتر غالباً اجازه می‌دهند ایده‌های بد بیشتر باقی بمانند! تصمیم‌گیری را هنگام نوآوری تسریع کنید و پروژه‌های ناقص را قبل از این‌که هزینه و زمان شما را هدر دهند، کنار بگذارید.

این نکته مدیریت و رهبری از «۳ راه برای شکست ارزان» نوشته scott anthony اقتباس شده است.


اگر هزینه شکست انقدر گران نبود، شکست می‌توانست تجربه خوبی باشد. از آنجا که شکست هزینه‌ و زمان زیادی به همراه دارد، بالا بودن نرخ شکست می‌تواند باعث ترس شرکت‌ها از نوآوری شود.

البته یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل افزایش نرخ موفقیت در نوآوری است. مطمئناً آرزوی خوبی است. اما مراقب باشید چرا که پیروی از این مسیر ظاهرا معقول می‌تواند منجر به رفتارهای اشتباه شود.

به عنوان مثال:

یک شرکت همیشه می‌تواند با معرفی محصولات جدید و بهبود یافته که فروش محصولات قبلی را کاهش می‌دهد، به موفقیت دست یابد. یک شرکت می‌تواند با اطمینان بگوید که تمام درآمدش از محصولاتی است که طی دو سال گذشته راه اندازی شده‌اند، و احساس خوبی نسبت به تلاش‌‌های نوآوری خود داشته باشد، و با این حال در واقع از رقبایش عقب بیفتد.

راه حل واقعی کاهش چشمگیر هزینه شکست است.

یک تیم رهبری که به دنبال دستیابی به این هدف است، سه اهرم در اختیار دارد:

هزینه آزمایش‌ها را پایین بیاورید.

لازم نیست که اجرای آزمایشات پرهزینه باشد. روش‌های کم هزینه برای آزمایش فرضیات مهم وجود دارد.

ترتیب آزمایش‌ها را تغییر دهید.

  • بسیاری از شرکت‌ها پول زیادی را صرف پاسخ دادن به سوالات اشتباه می‌کنند.
  • آن‌ها بدون درک این‌که آیا در بازار نیازی برای یک فناوری وجود دارد، به دنبال تکمیل آن می‌روند.

ابتدا ریسک‌های استراتژیک را ارزیابی کنید، زیرا آن‌ها غالباً همان چیزی هستند که یک ایده را از بین می‌برند.

سرعت تصمیم‌گیری را افزایش دهید.

گاهی شرکت‌ها به دلیل فرآیندهای تصمیم‌گیری آهسته،‌ اجازه می‌دهند ایده‌های بد مدت زمان بیشتری باقی بمانند. خاتمه دادن به پروژه‌های ناقص در مراحل اولیه از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کند و منابع را بر روی بهترین ایده‌ها متمرکز می‌کند.

مفید بودن این اهرم‌ها نیاز به پذیرش مفهوم «به اندازه کافی خوب» دارد. آزمایش‌ها اغلب گران هستند زیرا شرکت‌ها قبل از انجام هر نوع آزمایش، کمال‌گرا هستند. به یاد داشته باشید، هرچه کمتر هزینه کنید، آزادی بیشتری برای تغییر رویکرد خود خواهید داشت.

و در آخر، به یاد داشته باشید که شکست همیشه بد نیست. شانس بسیار زیادی وجود دارد که اولین ایده شما اشتباه باشد. اگر با سرعت زیاد و با هزینه کم شکست بخورید، می‌توانید کشف یک ایده موفقیت‌آمیز را سرعت ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *