پرش به محتوا

معرفی ۹ نرم افزار مدیریت زمان برتر در سال ۲۰۲۳

نرم‌افزارها برای راحتی کار ما طراحی می‌شوند و از جمله دل مشغولی‌های ما در عصر پر سرعت کنونی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی است، بنابراین دور از انتظار نیست که برای مدیریت زمان نرم‌افزارهای زیادی وجود داشته باشند. در این پست سعی می‌کنیم چند نمونه از این نرم‌افزارها را معرفی کنیم. اگر به یک نرم افزار مدیریت زمان آسان نیاز دارید، برای صرفه‌جویی در زمان پیش از مطالعه این پست می‌توانید در نرم افزار مدیریت زمان بهتایم ثبت نام کرده و همزمان با مشاهده دموی این نرم‌افزار، کار با آن را آغاز کنید.

۱) نرم افزار مدیریت زمان To-Doist

سرانجام کار و زندگی خود را سازماندهی کنید. با Todoist متمرکز، منظم و آرام شوید.

پس از ثبت نام رایگان در این نرم افزار، دلیل استفاده از آن را از شما می‌پرسد.

نرم افزار مدیریت زمان Todoist
نرم افزار مدیریت زمان Todoist

پس از این مرحله برای تعریف پروژه‌ها، کافیست بر روی آیکن + کلیک کنید.

تعریف پروژه در  نرم افزار مدیریت زمان Todoist
تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Todoist

می‌توانید پس از وارد کردن نام پروژه، نوع نمایش فعالیت‌های پروژه را (لیستی یا بوردی) انتخاب کنید.

انتخاب نوع نمایش در نرم افزار مدیریت زمان Todoist
انتخاب نوع نمایش در نرم افزار مدیریت زمان Todoist

تعریف وظایف در نرم افزار مدیریت زمان Todoist

وظایف لازم برای انجام پروژه را به بورد اضافه کنید و ستون‌های بورد را نام‌گذاری کنید. می‌توانید برای فعالیت، تاریخ سررسید، اولویت، برچسب و در صورت استفاده از نسخه Pro ریمایندر تنظیم کنید.

تعریف وظایف در نرم افزار مدیریت زمان Todoist
تعریف وظایف در نرم افزار مدیریت زمان Todoist

با کلیک روی نام فعالیت می‌توانید، فعالیت زیرمجموعه تعریف کنید.

بالای بورد با کلیک روی Share می‌توانید افراد تیم را به پروژه دعوت کنید. پس از دعوت افراد تیم پروژه می‌توانید فعالیت‌هایی را که تعریف کردید، به آنها اختصاص دهید.

در راهنمای to-doist گفته شده فعالیت‌هایی را که هنوز نمی‌دانید به چه پروژه‌هایی تعلق دارند، در Inbox قرار دهید.

همه وظایف امروز، این هفته یا هر هفته را در نماهای Today  و Upcoming views خود بیابید.

قیمت:

حداقل قیمت در ماه $۴ برای هر کاربر است.

۲) نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk

برنامه هوشمند برای انجام کارهای افراد پرمشغله.

تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk

در قسمت All Tasks می‌توانید فعالیت را تعریف کنید و در قسمت Give to کار را به افراد تیم بسپارید. با کلیک روی i به فعالیت اولویت مناسب را اختصاص دهید. می‌توانید از دکمه Due برای تعیین سررسید استفاده کنید. این امکان وجود دارد که برای فعالیت‌ها نام لیست مشخص کنید. امکان تعریف برچسب برای فعالیت هم وجود دارد. تعریف فعالیت زیرمجموعه هم با کلیک روی نام فعالیت امکان‌پذیر است. (البته جزئی از امکانات Pro نرم افزار است.)

تعریف فعالیت در  نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk
تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk

قیمت:

۳۹.۹۹ دلار در سال

۳) نرم افزار مدیریت زمان Toggl

ردیاب زمانی که آسان، قدرتمند و بدون اصطکاک است.

تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Toggl

با کلیک روی create project پروژه جدید تعریف کنید. می‌توانید پروژه را به یک مشتری خاص اختصاص دهید.

تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Toggl

با کلیک روی Projects می‌توانید برای پروژه فعالیت تعریف کنید. با کلیک روی Team، اعضا را به پروژه دعوت کنید. مقابل نام هر فعالیت ASSIGNEE را مشاهده می‌کنید، که با کلیک روی این گزینه می‌توانید فعالیت را به اعضای تیم اختصاص دهید.

ثبت زمان کاری در نرم افزار مدیریت زمان Toggl

روی Timer کلیک کنید. تقویمی مشاهده می‌کنید که روزهای مختلف را به بازه‌های زمانی تقسیم کرده است. روی بازه کلیک می‌کنید و در قسمت what have you done نام فعالیت را سرچ کرده و روی تایمر کلیک می‌کنید.

ثبت زمان کاری در نرم افزار مدیریت زمان Toggl
ثبت زمان کاری در نرم افزار مدیریت زمان Toggl

قیمت:

حداقل قیمت ۹ دلار به ازای هر کاربر در ماه است.

۴) نرم افزار مدیریت زمان Timely

سه شنبه گذشته را به یاد دارید؟ Timely  به یاد دارد.

تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Timely

تعریف نام پروژه، تعریف مشتری و دعوت اعضای تیم به پروژه در این نرم افزار به سادگی صورت می‌پذیرد.

نرم افزار مدیریت زمان Timely
نرم افزار مدیریت زمان Timely

در نسخه غیر رایگان می‌توانید برای پروژه بودجه هم مشخص کنید.

تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Timely

روی NewTask کلیک کنید تا فعالیت‌های پروژه را تعریف کنید. نام فعالیت را تایپ کنید، تیم فعالیت را در قسمت Assignees مشخص کنید. براساس ساعت یا روز برای فعالیت تخمین بزنید، در قسمت Dates بازه زمانی انجام کار را مشخص کنید.

تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Timely
تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Timely

وارد کردن زمان کاری در نرم افزار مدیریت زمان Timely

به قسمت Hours مراجعه کنید. روی New Entry کلیک کنید و با انتخاب فعالیت، زمان صرف شده بر روی آن را وارد کنید.

ثبت زمان در نرم افزار مدیریت زمان Timely
ثبت زمان در نرم افزار مدیریت زمان Timely

در قسمت Reports می‌توانید گزارش‌ها را مشاهده کنید.

قیمت:

حداقل قیمت ۹ دلار به ازای هر کاربر در ماه است.

۵) نرم افزار مدیریت زمان Pumble

pumble را جایگزین ایمیل کنید و کارآمدتر با همکاران خود همکاری کنید.

در قسمت Add teammates می‌توانید اعضای تیم را به نرم افزار دعوت کنید. سپس در قسمت Direct message با فرد دعوت شده مستقیما تعامل کنید. فایل ارسال کنید و همه کارهایی که از یک پیام‌رسان توقع دارید.

نرم افزار مدیریت زمان Pumble
نرم افزار مدیریت زمان Pumble

امکان برقراری تماس صوتی و تصویری هم وجود دارد. (جز امکانات Pro نرم افزار است.)

برای ساخت کانال بر روی Create Channels کلیک کنید. پس از ایجاد کانال از قسمت بالای تصویر می‌توانید این کانال را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید. با ایجاد کانال برای یک موضوع شما و تیمتان می‌توانید پیشرفت کارها، مشورت و هر موضوعی در ارتباط با این کانال را در یک مکان واحد داشته باشید و از گم شدن در شبکه‌های اجتماعی نجات پیدا کنید.

امکان سرچ در فایل‌ها و کانال‌ها هم وجود دارد.

قیمت:

حداقل قیمت ۱.۹۹ $ به ازای هر کاربر در ماه است.

۶) نرم افزار مدیریت زمان Clockify

پیشروترین نرم افزار ردیابی زمان و تایم‌شیت برای تیم‌ها

در قسمت projects، پروژه تعریف کنید. (بر روی Create new project کلیک کنید.)  با کیک روی نام پروژه و در قسمت Access می‌توانید اعضای تیم را به پروژه دعوت کنید.

روی نام پروژه کلیک کنید تا بتوانید فعالیت‌های لازم برای انجام پروژه را در قسمت TASKS تعریف کنید. فعالیت را به کمک ASSIGNEES به اعضای تیم بسپارید.

نرم افزار مدیریت زمان Clockify
نرم افزار مدیریت زمان Clockify

در قسمت time tracker می‌توانید، زمان‌هایی را که صرف فعالیت‌های مختلف می‌شود، ردیابی کنید. Clockify مجهز به تقویم، داشبورد و گزارش‌های متعدد است.

قیمت:

حداقل قیمت ۳.۹۹ $ به ازای هر کاربر در ماه است.

۷) نرم افزار مدیریت زمان Tick

اطمینان حاصل کنید که همه پروژه‌های شما برایتان درآمدزایی دارند.

کار کردن با این نرم افزار نسبتا ساده است. پروژه‌ها و فعالیت‌ها را به همراه بودجه اختصاص یافته به آنها تعریف می‌کنید و به افراد تیم اختصاص می‌دهید.

نرم افزار مدیریت زمان Tick
نرم افزار مدیریت زمان Tick

پس از اختصاص فعالیت‌ها، افراد به صورت دستی و یا با تایمر اقدام به ثبت زمان‌های صرف شده بر روی فعالیت‌ها می‌کنند.

ثبت زمان در نرم افزار مدیریت زمان Tick
ثبت زمان در نرم افزار مدیریت زمان Tick

قیمت:

برای ۱۰ پروژه، ۱۹ $ در ماه است.

۸) نرم افزار مدیریت زمان DeskTime

ردیاب نهایی همه کاره زمان برای کسب و کار شما

ابتدا پروژه‌ها را تعریف کنید.

نرم افزار مدیریت زمان DeskTime
نرم افزار مدیریت زمان DeskTime

تعریف فعالیت و اعضای تیم در نرم افزار مدیریت زمان DeskTime

Add Task را بزنید و فعالیت‌های پروژه را تعریف کنید. برای تعریف اعضای تیم بر روی Team Members کلیک کنید. امکان ثبت زمان و دریافت صورت حساب از نرم افزار هم وجود دارد.

تعریف تیم در نرم افزار مدیریت زمان DeskTime
تعریف تیم در نرم افزار مدیریت زمان DeskTime

قیمت:

حداقل قیمت ۷$ به ازاری هر کاربر در ماه است.

۹) نرم افزار مدیریت زمان بهتایم

مدیریت پروژه، مدیریت فعالیت، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی را بـه آسـانـی، بـا آگـاهـی و بـه مـوقـع انجام دهید.

بهتایم نرم افزار مدیریت زمان و پروژه آنلاین است که امکانات مختلفی برای مدیریت و کنترل پروژه و همینطور مدیریت زمان دارد، در ادامه به برخی از امکانات بهتایم اشاره می‌کنیم:

مدیریت پروژه‌ها، مدیریت وظایف، برنامه‌ریزی روزانه، تایم‌شیت یا گزارش کار، گفتگوی آنلاین، تسک بورد بهتایم، پیوست مستندات، گانت چارت، گزارش‌های مختلف، داشبورد مدیریتی، تحلیلگر، تقویم فارسی، لینک شدن با گوگل درایو و گوگل کلندر، مدیریت هزینه، حضور و غیاب و ….

اگر گروهی کار می‌کنید، اعضای تیم را به بهتایم دعوت کنید.

از منو به قسمت مدیریت و مدیریت کاربران مراجعه کنید و برای تعریف فرد جدید بر روی دکمه + کلیک کنید. با تعیین پسورد، کار به پایان می‌رسد. می‌توانید نام کاربری و پسورد را در اختیار فرد جدید قرار دهید تا به بهتایم وارد شود.

نرم افزار مدیریت زمان Behtime
تعریف تیم در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

اگر پروژه‌ دارید، آنها را به بهتایم وارد کنید.

برای تعریف پروژه‌ها از منو به قسمت پروژه‌ها مراجعه کنید. برای تعریف پروژه جدید بر روی دکمه + کلیک کنید و اطلاعات پروژه را وارد کنید. نگران نباشید اگر پروژه‌های سازمان شما از یک جنس هستند بعدها می‌توانید پروژه‌های جدید را با کپی کردن پروژه‌های قبلی ایجاد کنید. قسمت قرارداد و مشتری می‌توانند خالی باشند البته اگر چنین دسته‌بندی در سازمانتان هست چه بهتر که در تعاریف پایه سیستم و یا از طریق همین فرم آنها را تعریف کنید. برای پروژه مدیر داشته باشید تا همه چیز را تحت کنترل داشته باشد. تیم پروژه را در تب بعدی به پروژه دعوت کنید و به آنها دسترسی‌های مناسب بدهید.

تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

فعالیت‌های پروژه را تعریف کنید.

در مرحله بعدی فعالیت‌های لازم برای انجام پروژه را وارد کنید. برای این کار بر روی نام پروژه‌ای که تعریف کردید، کلیک کنید. در صفحه جدید برای تعریف فعالیت‌های پروژه بر روی دکمه + کلیک کنید. عنوان فعالیت را وارد کنید. تیم فعالیت را از بین اعضای تیم پروژه انتخاب کنید. اختصاص کار به افراد بدون تعیین زمانبندی بی‌فایده است. در تب بعدی زمان تخمینی انجام کار را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که این زمان، وزن فعالیت در پروژه است. تاریخ شروع و سررسید آن را هم وارد کنید.

بهتایم تخصیص فعالیت جدید را به تیم فعالیت اطلاع می‌دهد. (هشدار سیستم، ایمیل و یا پیامک) با تعیین وزن فعالیت‌ها گزارش پیشرفت فعالیت و پروژه را آماده می‌کند. فعالیت جدید را در تقویم کاری فرد نمایش می‌دهد و نزدیک شدن به سررسید فعالیت را به طرق مختلف مثل ارسال ایمیل، پیامک و یا هشدار درون سیستمی به تیم فعالیت اطلاع می‌دهد.

تعریف فعالیت‌ها در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
تعریف فعالیت‌ها در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

با تعریف فعالیت‌های پروژه، بهتایم گانت چارت پروژه را برای شما آماده می‌کند.

در بالای جدول فعالیت‌ها تب گانت چارت را مشاهده می‌کنید. بعد از وارد کردن فعالیت‌های پروژه روی آن کلیک کنید تا گانتی را که بهتایم برای پروژه آماده کرده است، مشاهده کنید. این گانت تعاملی است و به کمک حرکت موس خود می‌توانید تاریخ شروع و پایان یا بازه انجام فعالیت‌ها را تغییر دهید و به طور کلی در یک نما وضعیت فعالیت‌ها را مشاهده کرده و آنها را مدیریت کنید.

توجه بفرمایید که افرادتان فعالیت‌هایشان را در جدول فعالیت‌های من مشاهده می‌‌کنند.

گانت چارت در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
گانت چارت در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

از تقویم فارسی بهتایم برای برنامه‌ریزی بهتر استفاده کنید.

تقویم فارسی بهتایم جزئیات کاملی را از فعالیت‌های شما، وضعیت آنها و بار کاریتان نمایش می‌دهد تا بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. روز شروع و پایان فعالیت، جزئیات و وضعیت برنامه‌ریزی آن به شما نشان داده می‌شود. می‌توانید تقویم کاری افراد زیرمجموعه خود را هم مشاهده کنید. اگر در برنامه‌ریزی روزانه بازه زمانی وارد کرده باشید، این باره‌ها را در تقویم مشاهده می‌کنید. امکان ثبت برنامه از تقویم هم وجود دارد.

اهمیت برنامه ریزی در مدیریت زمان بر کسی پوشیده نیست و در بهتایم به موضوع برنامه ریزی به طور تخصصی پرداخته شده است.

تقویم در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
تقویم در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

با بهتایم آسانتر برنامه‌ریزی کنید.

بهتایم فعالیت‌هایی که به شما اختصاص پیدا کرده و از تاریخ شروعشان گذشته را به طور خودکار در صفحه برنامه‌ریزی برای شما لیست می‌کند تا از فراموشی آنها جلوگیری شود. البته می‌توانید فعالیت‌های دیگری را هم به کمک فیلد افزودن فعالیتی که در بالای جدول است به برنامه روزتان اضافه کنید. بعد از این، فعالیت‌ها را بر حسب اولویت بچینید. توضیحات لازم را به برنامه اضافه کنید. تصمیم بگیرید در چه بازه زمانی قصد دارید بر روی فعالیت کار کنید و آن را در بهتایم وارد کنید. مشاهده جزئیات فعالیت، رفتن به چت روم و افرودن دیدگاه در برنامه‌ریزی هم امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که برنامه کاربران توسط مدیرشان چک می‌شود. به عنوان مدیر سیستم می‌توانید تعیین کنید افراد تا چه ساعتی از روز اجازه برنامه‌ریزی داشته باشند.

برنامه ریزی در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
برنامه ریزی در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

با بهتایم به آسانی تایم‌شیت (گزارش کار) بزنید.

یکی از راهکاری مدیریت زمان، ردیابی آن است، این موضوع در بهتایم در قسمت تایم شیت فراهم شده است.

گزارش کار خود را وارد کنید و از مزایای معجزه ردیابی کارها بهره‌مند شوید. شعار ما در بهتایم این است که برای مدیریت هر کاری ابتدا باید آن را اندازه‌گیری کنید. پس زمان سپری شده بر روی وظایف خود را به بهتایم وارد کنید و با استفاده از گزارش‌هایی که برای شما آماده می‌شود، زمان و فعالیت‌های خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. توجه کنید که وارد کردن زمان کارها در بهتایم کار سختی نیست، می‌توانید آن را به تایمر بهتایم بسپارید و خودتان تنها به انجام آنها فکر کنید.

پر کردن این گزارش کار از هر نقطه‌ای (چه در داخل مجموعه و چه خارج از آن) که باشید امکان‌پذیر است و به دست مدیر شما می‌رسد. تصور کنید که به کمک این ابزار هماهنگی و همکاری در دورکاری چقدر آسان می‌شود.

تایم شیت در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
تایم شیت در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

از قسمت بررسی برنامه و تایم‌شیت از هر مکانی بر کار مجموعه خود نظارت کنید.

گزارش‌ها و نمودارهای بهتایم برای مدیریت بهتر

از گزارش‌های متنوع بهتایم و همچنین نمودارهای داشبورد مدیریتی برای مدیریت هرچه بهتر مجموعه خود استفاده کنید. پیشرفت کارها را بررسی کنید، ببینید بر روی هر پروژه و فعالیت چقدر زمان صرف شده و زمان افرادتان در سازمان چگونه گذشته است. به طور کلی ارزیابی از زمان حال سازمانتان به دست بیاورید و برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنید.

داشبورد مدیریتی در نرم افزار مدیریت زمان Behtime
داشبورد مدیریتی در نرم افزار مدیریت زمان Behtime

ثبت نام در نرم افزار مدیریت زمان فارسی بهتایم و کسب اطلاعات بیشتر:

behtime.ir

قیمت:

با ۳ کاربر و برای استفاده از امکانات مدیریت زمان مانند برنامه‌ریزی و تایم شیت رایگان است.

بهتایم دارای نسخه اندروید و نسخه‌ای برای کاربران iOS هم هست.

دانلود نسخه اندروید نرم افزار مدیریت پروژه
دانلود نرم افزار مدیریت پروژه برای iOS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *