نماد سایت نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین و تایم شیت بهتایم

چگونه می‌توان اختلافات در تیم را مدیریت کرد؟

چگونه می‌توان اختلافات در تیم را مدیریت کرد؟

اختلافات در تیم برای همکاری خلاقانه یک تیم ضروری است. بدون اختلاف نظر، تلفیق ایده‌ها یا بحث در مورد موضوعات اتفاق نمی‌افتد. اما هنگامی که اختلاف نظر به خوبی مدیریت نشود، همکاری خلاقانه را از بین می‌برد.

اختلافات در تیم را با ایجاد قوانین اساسی مولد نگه دارید.

به اعضای تیم دو انتخاب بدهید:

موافقت کنید که مسائل را به محض بوجود آمدن به بحث بگذارید. وقتی ارائه بازخوردها اختلافات در تیم را افزایش می‌دهد، عجله نکنید تا اوضاع را مرتب کنید. در عوض، اعضای تیم را به صورتی کنار هم بنشانید که از شخصی شدن اختلاف جلوگیری کنید:

مسائل و ایده‌ها را روی یک تخته سفید بنویسید و افراد را در اطراف آن به شکل یک نیم دایره بنشانید تا علیه موضوع با هم متحد شوند، نه علیه یکدیگر.

این نکته مدیریتی از «تنش در تیم‌ها» نوشته Jim Kling در سایت HBR اقتباس شده است.


اختلافات در تیم چه زمانی مخرب است؟ و چه موقع مفید؟

اختلافات در تیم چه زمانی مخرب است؟

اختلافات در تیم اجتناب‌ناپذیر است. و این خوب است، زیرا برای همکاری خلاقانه یک تیم لازم است. بدون اختلاف نظر، هیچ بحثی در مورد موضوعات مهم و یا تلفیق ایده‌ها اتفاق نمی‌افتد.

اگر دو نفر در یک کسب و کار همیشه موافق باشند، وجود یکی از آن‌ها غیر ضروری است.

William Wrigley Jr

۱) به عنوان رهبر تیم چگونه می‌توانید اختلافات در تیم را مدیریت کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید؟

۱-۱) ابتدا، قوانین پایه‌ای را تنظیم کنید.

یکی از کلیدهای مدیریت اختلافات در تیم تنظیم قوانین است. ایده خوبی است که برای کار کردن در خلال اختلافات دستورالعمل تنظیم کنید.

مهمترین قانون: درگیری باید آشکارا اداره شود.

به آن‌ها دو انتخاب بدهید:

  1. با اختلاف نظر روبرو شوید و آن را کنترل کنید.
  2. یا فراموشش کنید.

۱-۲) اعضای تیم را به صورتی کنار هم بنشانید که از شخصی شدن اختلاف جلوگیری کنید:

به عنوان رهبر تیم چگونه می‌توانید اختلافات در تیم را مدیریت کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید؟

۱-۳) جف وایس پیشنهاد می‌کند در ابتدا تیم‌ها همفکری کنند تا بدترین سناریوی ممکن و استراتژی برخورد با آن را پیدا کنند.

برخی از این سناریوها شامل موارد زیر است:

۱-۴) انسجام و اعتماد ایجاد کنید.

۱-۵) به حقایق پایبند باشید.

یکی از راه‌های خوب برای مولد نگه داشتن اختلافات در تیم و جلوگیری از شخصی شدن آن، تمرکز بر واقعیت‌هاست.

دلیل درگیری این است که:

بنابراین به اعضای تیم درگیر کمک کنید تا آنچه که اتفاق افتاده را کشف کنند. خیلی اوقات، افراد فرض می‌کنند که موقعیت شخص دیگر را درک کرده‌اند.

۱-۶) رفتاری را که دوست دارید دیگران در تیم در مواجهه با درگیری از خود نشان دهند، مدل‌سازی کنید:

۱-۶-۱) شفاف‌سازی کامل را تمرین کنید.

۱-۶-۲) به اختلافات در تیم به عنوان تجربه یادگیری نگاه کنید.

«با این‌که یک نفر درست می‌گوید و دیگری اشتباه می‌کند، واقعیت این است که فقط یادگیری مهم است.»

۱-۷) بیشتر از صحبت کردن، گوش دهید.

۱-۸) وقتی درگیری شخصی می‌شود، میانجی‌گری کنید.

وقتی درگیری بین اعضای تیم شخصی می‌شود، وقت آن است که دخالت کنید.

به عنوان رهبر تیم:

اما آنچه واقعاً به دنبال آن هستید:

استقلال اعضای تیم است.

هنگامی که اعضای تیم یاد بگیرند که خودشان مشکلات را برطرف کنند، کارآمدتر و سازنده‌تر درگیری‌ها را حل می‌کنند، به طوری که در نهایت به یک تیم خلاق می‌رسند.

خروج از نسخه موبایل