نماد سایت نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین و تایم شیت بهتایم

مانند یک ستاره راک بازاریابی کنید.

مانند یک ستاره راک بازاریابی کنید.

مقاله مرتبط:

۵۰ نکته مدیریت و رهبری

مانند یک ستاره راک بازاریابی کنید.

در دنیای امروز نوازندگان برای افزایش طرفداران و درآمد خود به وب و فن‎آوری‌های دیگر تکیه می‌کنند.

در ادامه چند نکته می‌بینید که می‌توانید از شیوه بازاریابی آن‌ها یاد بگیرید:

بازاریابی به روش ستاره‌های راک ۱) اجازه دهید مشتریان برانند.

بازاریابی به روش ستاره‌های راک ۲) طرفداران خود را درگیر کنید.

بازاریابی به روش ستاره‌های راک ۳) اجازه دهید طرفداران با برند شما بازی کنند.

این نکته مدیریتی در ارتباط با بازاریابی از «نکاتی درباره استراتژی مشتری از ستاره‌های راک» توسط scott Kirsner اقتباس شده است.


scott با ۳۰ فیلمساز، موسیقی‌دان، نویسنده و طنزپردازی که به دنبال استراتژی‌های جدید برای جذب هوادار هستند مصاحبه کرده است. بسیاری از استراتژی‌های آن‌ها برای کسب‌و‌کارهایی که سعی در ایجاد و جذب مشتریان وفادار دارند، به همان اندازه مؤثر است.

به عنوان مثال:

در آگوست ۲۰۰۵، جاناتان کولتون که یک برنامه‌نویس بود با هدف انجام یک آزمایش بازاریابی کار خود را ترک کرد:

این‌که آیا او می‌تواند با استفاده از وب و طرفداران اندک اما پر اشتیاق خود راهی برای کسب درآمد به عنوان یک نوازنده تمام وقت، پیدا کند؟

کولتون کشف کرد که با دادن فرصت به طرفدارانش برای همکاری با او، احتمالاً آن‌ها حامیان فعال‌تری خواهند بود، مثلا:

احتمال بیشتری دارد که CDها و بلیط‌های کنسرت او را خریداری کنند و یا آثار او را دانلود کنند.

کولتون کشف کرد که با دادن فرصت به طرفدارانش برای همکاری با او، احتمالاً آن‌ها حامیان فعال‌تری خواهند بود،

 

 در ادامه سه روش بازاریابی و دعوت کولتون از طرفدارانش برای مشارکت بیشتر را می‌خوانید، که هر یک از آن‌ها می‌توانند توسط بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار گیرند.

به من بگو کجا بازی کنم.

همانطور که بیشتر مشاغل ابتدا مکانی را پیدا می‌کنند و سپس برای جذب مشتری تلاش می‌کنند، بیشتر موسیقی‌دان‌ها ابتدا مکان اجرا را رزرو می‌کنند و سپس سعی در جذب جمعیت می‌کنند. ولی کولتون برای برنامه‌ریزی تورهای کنسرتش، در وب‌سایت خود به طرفدارانش این امکان را می‌دهد تا درخواست دهند که در چه شهری کنسرت برگزار شود.

هنگامی که تقاضای کافی برای یک شهر جمع شود، کولتون آن شهر را مقصد بعدی خود قرار می‌دهد.

در کاری که انجام می‌دهم مشارکت کنید.

کولتون روش‌های بی‌شماری را مورد بررسی قرار داد تا به هواداران خود این امکان را بدهد که احساس کنند در ایجاد محصول او درگیر هستند. او از هوادارانش دعوت كرد تا برای تهیه یك قطعه کوتاه، تک نوازی‌های خود را ارسال كنند، و سپس از خوانندگان وبلاگش خواست كه به تک نوازی مورد علاقه خود رای دهند. سپس محبوب‌ترین آن‌ها را در نسخه نهایی آهنگ قرار داد. طرفداران (یا مشتریانی) که احساس می‌کنند در یک فرایند خلاق نقش داشته‌اند، با احتمال بیشتری در مورد آن محصول با دیگران صحبت می‌کنند.

محصولات خود را تولید کنید.

کولتون به دیگر سازندگان برای تولید آثار مشتق شده از آثار خود فرصت می‌دهد. در نتیجه، هنرمندان با الهام از آهنگ‌های وی، محصولات مشابهی ایجاد کرده‌اند و فیلمسازان، فیلم‌هایی را با ترانه‌های وی ساخته‌اند، که برخی از آن‌ها میلیون‌ها بار دیده شده است. برخی از این محصولات به سادگی به جذب هواداران جدید برای کولتون کمک می‌کنند و برخی نیز مانند پیراهن‌هایی که او با طرح‌های ایجاد شده توسط طرفدارانش به فروش می‌رساند، مستقیما برای او درآمد کسب می‌کنند.

 آزمایش یک ساله کولتون جواب داد. و او موفق به کسب درآمد بیشتر و همینطور شهرت و محبوبیت شد.

 

خروج از نسخه موبایل