نماد سایت نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین و تایم شیت بهتایم

چگونه افرادی را که روحیه همکاری دارند، استخدام کنیم.

چگونه افرادی را با روحیه همکاری و کار تیمی استخدام کنیم.

فهرست مطالب:


در دنیای امروز، موفقیت یک شرکت به:

به عنوان یک مدیر، باید به پرورش فرهنگی کمک کنید که در آن این توانایی‌ها شکوفا می‌شوند.

یکی از راه‌های تقویت روحیه همکاری و  کار تیمی در سازمان استخدام برای همکاری است.

این نکته مدیریتی از «نحوه پرورش فرهنگ همکاری» نوشته Lynda Gratton اقتباس شده است.


در دنیای کار امروزی:

از زبان  Lynda Gratton

در حالی که تقریباً همه مدیران و شرکت‌ها برای کار تیمی و اهمیت تقویت طرز فکر همکاری ارزش قائلند، بسیاری از آن‌ها در واقع رفتارهایی را که موجب تضعیف همکاری می‌شوند، تشویق می‌کنند.

پیتر و شرکت او را را به عنوان مثال در نظر بگیرید. یک شرکت بزرگ که تجهیزات با تکنولوژی بالا تولید می‌کند.

پیتر در رابطه با همکاری بسیار مثبت صحبت می‌کرد و توجه من را به این بخش از شعار سازمان خود جلب کرد:

کار تیمی برای عملکرد این شرکت بسیار مهم است.

پیتر اطمینان داشت که با شنیدن این جمله من متوجه می‌شوم در این شرکت روحیه همکاری و کار تیمی بالایی وجود دارد. البته اینطور نبود. اعضای ارشد تیم، از جمله پیتر، نسبت به یکدیگر پرخاشگرانه و حتی آشکارا خصمانه برخورد می‌کردند.

با نگاه دقیق‌تری به شرکت، فهمیدم که علیرغم شعار روحیه همکاری و کار تیمی، قوانین نانوشته افراد را تشویق می‌کند تا از همه افراد پیرامون خود پیشی بگیرند:

شرکت‌ها چگونه می‌توانند این شکاف بین شعار روحیه همکاری و کار تیمی و واقعیت موجود در شرکت را از بین ببرند؟

تقویت روحیه همکاری و کار تیمی

تحقیقات من چهار روش اساسی را که موجب تقویت روحیه همکاری و کار تیمی می‌شوند، مشخص کرد:

برای همکاری استخدام کنید.

شرکت‌هایی که در آن‌ها تفکر همکاری و کار تیمی شکوفا می‌شوند، در شیوه‌های استخدام خود دقت خاصی می‌کنند:

آن‌ها به دنبال جذب افراد با روحیه همکاری و کار تیمی بالا و رد کردن افراد بیش از حد رقابتی و فردگرایانه هستند.

روش‌های جذبی را به کار بگیرید که باعث تقویت روحیه همکاری و کار تیمی می‌شوند.

وقتی شخصی به یک شرکت می‌پیوندد، شخصیت، نگرش و رفتارهای خود را به موقعیت جدید خود می‌آورد.

به همین دلیل:

استخدام برای همکاری بسیار مهم است.

اما همکاری و رقابت هر دو در افراد وجود دارند:

در چند هفته اول پس از شروع کار جدید یا پیوستن به یک شرکت جدید، کارکنان به ویژه به هنجارهای فرهنگی و رفتاری پیرامون خود حساس هستند:

به همین دلیل، روش‌هایی را به کار بگیرید که بر ارزش همکاری تأکید می‌کنند.

برای تعیین آنچه هنگام جذب نیرو، سازمان شما می‌تواند برای تشویق به همکاری انجام دهد:

از آموزش دیدن افراد جدید توسط همکاران قدیمی‌تر پشتیبانی کنید.

از بین تمام روش‌های منابع انسانی که من مطالعه کردم، بیشترین موردی که در افراد و تیم‌های با همکاری بالا دیده شد:

تجربه مشاوره و آموزش توسط همکاران قدیمی‌تر بود.

مشاوره تحت سه شرط قدرتمندتر بود:

۱) هنگامی که هر دو طرف داوطلب و خواهان این آموزش هستند،

۲) هنگامی که مربی (همکاری که آموزش می‌دهد) در گوش دادن مهارت دارد،

۳) وقتی مدیران ارشد مربی بوده و بنابراین به عنوان الگو برای بقیه سازمان مطرح می‌شوند.

برای این‌که آموزش محرک مهم همکاری در شرکت شما باشد:

اطمینان حاصل کنید که مدیریت عملکرد برای همکاری ارزش قائل است و برای آن پاداش در نظر می‌گیرد.

هیچ چیز بیش از یک فرآیند مدیریت عملکرد که تنها به دستاوردهای فردی پاداش می‌دهد، همکاران را مقابل هم قرار نمی‌دهد. فرایندی که همکاری را به رسمیت می‌شناسد و به آن پاداش می‌دهد، می‌تواند فرهنگ همکاری را تقویت کند.

برای این‌که مدیریت عملکرد بتواند فرهنگ همکاری را تقویت کند، فرایند ارزیابی عملکرد باید میزان همکاری افراد را اندازه‌گیری کند.

نرم افزار ارزیابی عملکرد بهتایم را به رایگان امتحان کنید. 

برای این‌که ببینید تا چه میزان مدیریت عملکرد شرکت شما همکاری را تشویق می‌کند، از خود بپرسید:

خروج از نسخه موبایل