نماد سایت نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین و تایم شیت بهتایم

دورکاری، تجربه‌ای از شرایط کرونایی

با شروع همه‌گیری کرونا، دورکاری مورد اقبال خیلی از افراد و شرکت‌ها واقع شد. ما نیز در بهساد از هفتم اسفند ماه دورکاری را تجربه کردیم. مطالب خیلی زیادی در مورد دورکاری گفته و منتشر شد که عمده آن‌ها ترجمه از منابع خارجی بود و بیشتر با هدف جذب مخاطب و بازاریابی محتوی نوشته شده بود. این هم یکی از مصائب دوران ما است. سلیقه‌ها رفته است به سمتی که گوگل خوشش بیاید و نه لزومن مخاطب. فصاحت و عدم تکرار جایش را داده است به تکرارهای بی‌معنی که شاید مورد اقبال آقا گوگل واقع شود. دروغ چرا، ما نیز راهنمای دورکاری را منتشر کردیم تا اقبال به نرم‌افزار مدیریت پروژه بهتایم زیادتر شود. حالا دو تا مطلب به درد بخور هم در آن نوشتیم که مشمول ذمه نشویم!
با همه تفاصیل کم‌تر مطلب تجربه شده‌ای در مورد دورکاری وجود داشت که شاید بهترین آن‌ها این مطلب از نوید کاشانی عزیز بود که خودم و شما را توصیه می‌کنم به خواندن آن.

دورکاری در کرونا

ما در دورکاری خود تا حد امکان خود را مقید به این اصول دانستیم.

اما اگر بخواهم تجربه مختصر خود از دورکاری را باز هم به اختصار بنویسم. نتایج آن را می‌توان به این موارد بر شمرد. بدیهی است که این موارد منحصر به تجربه من در شرکت بهساد است و شاید نتوان آن را به سایر شرکت‌ها به سادگی گسترش داد.

در کنار مزایای گفته شده، دورکاری معایب و مشکلات خاص خود را هم داشت. به ویژه در شرایط کرونایی و به ویژه‌تر با وضعیت اقتصادی کشور.

وجود این مشکلات باعث شده که برخی همکاران ترجیح بدهند که به صورت فیزیکی در محل کار حضور داشته باشند. البته این موضوع به صورت اختیاری است و شاید در آینده بتوانیم از ترکیب و مزایای هر دو سیستم استفاده کنیم. به من هم گفته شده از اول خرداد برو سر کارت.

خروج از نسخه موبایل