نماد سایت نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین و تایم شیت بهتایم

فراتر از انتظارات مشتری ظاهر شوید.

برای افزایش تمرکز برون سازمانی به کارکنانی که به طور مستقیم با مشتریان تعامل دارند، گوش دهید.

برای افزایش تمرکز برون سازمانی به کارکنانی که به طور مستقیم با مشتریان تعامل دارند، گوش دهید.

 فراتر از انتظارات مشتری باشید.

خشنود کردن مشتریان در هر اقتصادی یک مساله واضح است. اما فراتر از انتظارات مشتری بودن، در یک اقتصاد بد می‌تواند در حفظ مشتری تفاوت ایجاد کند.

از این چهار نکته استفاده کنید تا فراتر از انتظارات مشتری ظاهر شوید و مشتری دائمی کسب کنید:

۱) تاریخ سررسید پروژه‌ها را از دست ندهید.

انجام کار پیش از موعد مقرر، به مشتری انعطاف‌پذیری می‌دهد و نشان می‌دهد که شما کارآمد و مشتری‌-مدار هستید. هنگام توافق بر سر تاریخ سررسید فقط آن تاریخی را بپذیرید که می‌دانید می‌توانید به آن برسید.

۲) سؤالات پیشگیرانه بپرسید.

وقتی به عنوان یک شریک با ملاحظه رفتار می‌کنید و نگرانی خود را از روند کار و نتیجه آن نشان می‌دهید، رضایت مشتری را کسب می‌کنید.

۳) در احترام گذاشتن به کارفرما زیاده‌روی نکنید.

احترام به مشتری مهم است، اما احترام بیش از حد شما را به عنوان یک پادو به مشتری معرفی می‌کند. با احترام معقول و ثابت کردن خودتان به عنوان یک متخصص و نه یک پادو، اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

۴) بازخورد بدهید.

هر فرآیندی می‌تواند بهبود یابد، و شما در موقعیتی منحصر به فرد برای ارائه بازخورد قرار دارید. اگر شرایط مناسب است، با مهارت، انتقادی متفکرانه و سازنده ارائه دهید.

این نکته مدیریتی از «چهار راه برای این‌که فراتر از انتظارات مشتری باشید» توسط steven deMaio اقتباس شده است.


وقتی صحبت از خشنود کردن مشتریان است، هیچ جایگزینی برای کار با کیفیت وجود ندارد. اما همه می‌دانند که این کل ماجرا نیست. باید فراتر از انتظارات مشتری ظاهر شوید تا خود را از رقبایتان متمایز کنید.

در ادامه راز پیشی گرفتن از انتظارات مشتری را مشاهده می‌کنید:

۱) با تاریخ سررسیدی موافقت کنید که می‌توانید به آن برسید.

۲) یک پرسشگر زیرک باشید، نه یک حکیم ساکت

پیمانکاران غالبا فکر می‌کنند که مشتریان دوست ندارند هنگام کار دائما برای طرح پرسش به سراغشان بروند. شاید این موضوع صحت داشته باشد اما گاهی پیمانکاران ارزش بیش از حدی برای این موضوع قائل می‌شوند.

 3) مانند یک همکار رفتار کنید.

احتمالاً به این فکر می‌کنید که قصد ندارید بی ادب باشید. اما مانند یک همکار رفتار کردن بی ادبی نیست بلکه میزان احترام شما را مشخص می‌کند.

احترام بیش از حد، صرفا باعث می‌شود:

مانند یک همکار رفتار کنید.

۴) در پایان پیشنهادات سازنده ارائه دهید.

خروج از نسخه موبایل