پرش به محتوا

بهتایم به زبان آدمیزاد!

بهتایم به زبان آدمیزاد!

بهتایم

اگر در پایان روز از مدیر یک سازمان یا شرکت و یا یک پروژه بپرسید که امروز چه اتفاقی در سازمان شما افتاده و زمان کار همکاران شما صرف چه چیزهایی شده است، با نگاهی به نامه‌ها و خروجی پروژه‌ها و با کمی پرس و جو از همکاران خود شاید بتواند گزارش مختصر و نادقیقی به شما ارائه کند. اما اگر تعداد کارهای آن روز زیاد باشد او هنوز به درستی نمی‌داند که کار ارائه شده تناسبی با زمان صرف شده در آن روز داشته است و یا نه. حال اگر این پرسش را در پایان هفته، ماه، سال و پس از سال‌ها کار کردن از او بپرسید نه تنها در ارائه یک پاسخ نادقیق هم باز می‌ماند که به هیچ وجه نمی‌تواند در مورد بهره‌وری و اثربخشی کار انجام شده حرفی به میان آورد.

وقتی نمی‌توانیم چیزی را اندازه بگیریم به یقین نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

بنابراین وقتی زمان صرف شده در سازمان را اندازه‌گیری نمی‌کنیم، تخصیص منابع انسانی به پروژه‌ها و فعالیت‌های سازمان با اشتباه‌های زیادی همراه خواهد بود. اگر یکی از همکاران ما کارآیی بالایی در انجام یک فعالیت دارد، به تدریج فعالیت‌های بیشتر و پروژه‌های بیشتری را به او اختصاص می‌دهیم و ناخواسته کارآیی او را پایین می‌آوریم و بعد شروع به غر زدن می‌کنیم که فلانی دیگر آن آدم سابق نیست و از طرف دیگر انگیزه و رضایت‌مندی درونی او را نابود می‌کنیم و یادمان می‌رود که چند کار متنوع به او سپرده‌ایم تا همه آن‌ها را انجام دهد و هیچ‌جا نیز نه این تنوع ثبت شده است و نه به چشم می‌آید و فقط از تاخیر زیاد و کاهش کیفیت کار ناراضی هستیم.

گاهی پيش می‌آید زمان زیادی را صرف یک مشتری می‌کنیم و وقتی با او وارد یک جلسه می‌شویم نارضایتی او را از کم‌کاری خود می‌شنویم و وقتی که می‌گوییم ما این کارها را برای شما انجام داده‌ایم، به سادگی می‌گوید:

این‌ها که زمانی نبرده است و ما هم هیچ گزارش کار قابل ارائه‌ای برای او نداریم!

مدیریت پروژه و زمان بهتایم

بهتایم برای پاسخ به مشکلاتی از این نوع ایجاد شده است. بهتایم، ابزار ساده مدیریت پروژه و زمان است و نزدیک‌ترین مسیر برای محاسبه قیمت تمام‌شده در پروژه‌هایی است که بخش عمده هزینه آن‌ها صرف منابع انسانی می‌شود.

درخواست مشاوره:
در صورتی که برای استفاده از بهتایم و ارتقای بهره‌وری در سازمان خود نیاز به مشاوره (رایگان) دارید، ما را از این موضوع مطلع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *