پرش به محتوا

ارزش زمان از دیدگاه فیلم IN Time

بیان ارزش زمان با فیلم  IN Time

تحلیل یک فیلم شاید راه متفاوتی برای بیان ارزش زمان باشد.

IN TIME روایتیست از یک جامعه در آینده که دانشمندان با تغییرات ژنتیکی توانسته‌اند عمر بشر را در ۲۵ سالگی متوقف کنند و بشر برای زنده ماندن پس از این سن باید تلاش کند به جای پول، «زمان» به دست آورد. در این فیلم زمان کارکرد پول را پیدا کرده و شخصیت‌های داستان باید به جای پول، زمان کسب کنند. اینجا واحد پول، زمان است. همه چیز با زمان معامله می‌شود، اگر قرار است کسی قهوه بخورد، به جای پرداخت پول باید سه دقیقه از زمان باقیمانده‌ی زندگی‌اش را بپردازد. اگر قرار است کسی وارد مناطق بالاتر زمانی شود، جایی که ثروتمندان زندگی می‌کنند، باید زمان بپردازد.

حالا شما به جای کلمه‌ی ‌زمان‌، ‌پول‌ را جایگزین کنید تا به نتایج جالبی برسید. اگر این جابجایی صورت بگیرد، این داستان می‌تواند در زمان ما هم اتفاق بیفتد.

این‌که برای انجام هرکاری و خرید هر چیزی از زمان خود پرداخت کنیم و باقی‌مانده عمرمان را مانند پیامک‌های همراه بانک، پس از هر خرید یا پس از انجام هر کاری روی دستمان ببینیم خیلی ترسناک است، اما قطعا مانند امروز انقدر بی‌رویه زمانمان را برای انجام کارهای بیهوده هدر نمی‌دادیم. (‌در آن صورت نیازی نبود از بهتایم بنویسم، همه از بهتایم برای مدیریت زمانمان استفاده می‌کردیم و برای تک تک دقایق پیش رو برنامه‌ریزی می‌کردیم.)

زمان در فیلم IN Time
ارزش زمان از دیدگاه فیلم IN Time

بیان متفاوتی از ارزش زمان

جملات زیادی در باب این موضوع که ارزش زمان بسیار بسیار بیشتر از پول هست وجود دارد و خیلی از آن‌ها را خود من در شبکه‌های مجازی استفاده کردم. اما خودم با دیدن این فیلم و همزادپنداری با شخصیت‌های فیلم بیشتر به ارزش زمان پی بردم. در واقعیت هم باید بدانیم که برای انجام تمام کارهای روزانه خود در حال پرداخت زمان خود هستیم، و باید این زمان را برای چیزی پرداخت کنیم که ارزش آن را داشته باشد. تفاوت واقعیت با فیلم این است که زمان منبع محدودیست که در اختیار ما قرار دارد، پول را می توانیم به دست بیاوریم و یا از دست بدهیم اما زمان را تنها می‌توانیم از دست بدهیم!

2 دیدگاه دربارهٔ «ارزش زمان از دیدگاه فیلم IN Time»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *