مدیران را وادار به توجه به مشتریان کنید.
مقاله مرتبط:
مدیران را وادار به توجه به مشتریان کنید.
آیا در جلب توجه رئیس خود برای توجه به آنچه مشتریان به آن اهمیت میدهند، مشکل دارید؟
Robert Dotson مدیرعامل T-Mobile دو هفته برای آموزش و کار به عنوان نماینده فروش در یک فروشگاه خرده فروشی همکاری کرد، ممکن است این موضوع الهام بخش رئیش شما شود تا سرمایهگذاری مشابهی را انجام دهد. اگر این کار جواب نداد، راههایی را برای آوردن مشتری پیش رئیس خود پیدا کنید. به عنوان مثال:
ممکن است رویدادی برگزار کنید که مدیران ارشد بتوانند مستقیماً با مشتریان در تعامل باشند و یا مشتری وفاداری را به دفتر مرکزی خود دعوت کنید تا به مدیران بازخورد صریحی نسبت به محصولات یا خدمات شما ارائه دهند.
این نکته مدیریتی از «رئیس خود را وارد کنید به مشتریان توجه کند.» توسط Rita McGrath اقتباس شده است.
چگونه میتوانید رهبران ارشد را متقاعد کنید که گذراندن وقت با مشتریان و درک آنان اهمیت زیادی دارد.
چند پیشنهادات:
۱) با استفاده از دادههایی که برایشان قابل باور است یک پیام متحیر کننده ایجاد کنید.
باید دادههایی قابل مشاهده، واضح و روشن که قطع ارتباط مشتری را تأیید میکنند، فراهم کنید.
یکی از مشتریانی که من مشاور او بودم، رئیس بخش ارتباط با مشتری بود و مصاحبه بزرگی با مشتریان انجام داد. هنگامی که دادههایی به بزرگی یک دفترچه تلفن جمعآوری شد، او به جای اینکه فقط آنها را برای مدیران ارسال کند، قبل از ارسال بالای صفحه اول نوشت:
«مشتریان ما از ما متنفر هستند!»
وقتی دادهها به این روش ارائه شدند، توجه زیادی را جلب کردند.
۲) از مقایسه با شرکتهایی که مورد تحسین هستند، استفاده کنید.
اگر بتوانید چند مدیر عامل تحسین برانگیز و موفق پیدا کنید و از آنها به عنوان الگو و نمونه استفاده کنید:
ممکن است بتوانید مدیرتان را مجبور کنید که برای ارتباط با مشتریان زمان بگذارد.
۳) از بحران فعلی استفاده کنید.
برای برخی از مدیر عاملان، بحران فعلی ممکن است همانند یک هشدار دهنده عمل کند تا توجه بیشتری به مشتریان نشان دهند.
۴) مشتریان را نزد آنها بیاورید.
شاید برگزاری یک رویدادی که در آن مشتریان بتوانند با تصمیم گیرندگان در شرکت به روشی معنیدار ارتباط برقرار کنند، فکر خوبی باشد.
به عنوان مثال:
یک شرکت، بزرگ رقابتی را برای مخترعان جوان تدارک دید، که نه تنها باعث شد مهمترین محصول آنها مورد توجه قرار بگیرد، بلکه باعث شد مدیران مستقیما برخورد مشتریان با محصولات را مشاهده کنند.