پرش به محتوا

قاتل زمان خود نباشید

واقعیت تلخی که ردیابی زمان آن را فاش می‌کند، کارهاییست که زمان شما را هدر می‌دهند – قاتل زمان

هر کسی در زندگی خود قاتل زمان دارد. در مورد من تماشای تلویزیون و انجام بازی‌های رایانه‌ای، خواندن رمان‌های معروف، گشت‌و‌گذار در اخبار اینترنت و اظهار نظر در مورد مقالات خبری، فعالیت‌هایی هستند که زمانم را هدر می‌دهند. من هر روز ساعت‌ها صرف این فعالیت‌ها می‌کنم. ‎هر کاری که لازم است انجام دهید تا خودتان را متقاعد کنید که قاتلان زمان شما را از اهداف زندگیتان دور می‌کنند. ساعت‌ها نشستن در مقابل کامپیوتر یا تلویزیون به ندرت ارزشی به زندگی شما اضافه می‌کند. این زمان را می‌توانید برای پیگیری اهداف شخصی خود استفاده کنید.

قاتل زمان خود نباشید
زمان خود را هدر ندهید

بررسی کنید که چگونه زمان خود را سپری می‌کنید. قاتلان زمانی را که برای داشتن احساس بهتر استفاده می‌کنید (فعالیت‌هایی که شما را به هدفتان نزدیک نمی‌کنند، اما زمان زیادی صرف آن‌ها می‌کنید) شناسایی کنید. آن‌ها را بی‌رحمانه از زندگی خود حذف کنید. تا زمانی که معیار شما اهداف شما باشد، حذف این فعالیت‌های بی ارزش آسان است. فقط آن‌ها را با کارهایی که ارزش انجام دادن دارند، جایگزین کنید.

کشتنِ زمان نوعی خودکشی است. اگر فعالانه زندگی نمی‌کنید و پیوسته در حال رشد و پیشرفت نیستید، در حقیقت در حال مرگ هستید. من دیگر بازی‌های کامپیوتری بازی نمی‌کنم، مدت زمان گشت‌و‌گذار در اینترنت و تماشای تلویزیون را محدود کرده‌ام. این فعالیت‌ها دیگر برای من جذاب نیستند. من ترجیح می‌دهم بنویسم، مطالعه کنم و زمانم را با خانواده‌ام بگذرانم.

نوبت شماست.

لیستی از فعالیت‌های اوقات فراغت خود را بنویسید.

میزان سودمندی هر فعالیت را نسبت به هدف خود بسنجید.

در کنار آن‌هایی که باعث پیشبرد اهدافتان می‌شوند سهمشان را بنویسید.

در کنار آن‌هایی که سهمی در پیشرفت شما ندارند بنویسید که حذف شوند.

با استفاده از گزارش‌های بهتایم به آسانی زمان سپری شده بر روی فعالیت‌های مختلف را ردیابی کنید تا از ارزش هر یک از فعالیت‌های روزانه‌تان مطلع شوید و قاتل زمان خود را شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *