نرمافزارها برای راحتی کار ما طراحی میشوند و از جمله دل مشغولیهای ما در عصر پر سرعت کنونی مدیریت زمان و برنامهریزی است، بنابراین دور از انتظار نیست که برای مدیریت زمان نرمافزارهای زیادی وجود داشته باشند. در این پست سعی میکنیم چند نمونه از این نرمافزارها را معرفی کنیم. اگر به یک نرم افزار مدیریت زمان آسان نیاز دارید، برای صرفهجویی در زمان پیش از مطالعه این پست میتوانید در نرم افزار مدیریت زمان بهتایم ثبت نام کرده و همزمان با مشاهده دموی این نرمافزار، کار با آن را آغاز کنید.
لیست نرم افزارها
۱) نرم افزار مدیریت زمان To-Doist
سرانجام کار و زندگی خود را سازماندهی کنید. با Todoist متمرکز، منظم و آرام شوید.
پس از ثبت نام رایگان در این نرم افزار، دلیل استفاده از آن را از شما میپرسد.
پس از این مرحله برای تعریف پروژهها، کافیست بر روی آیکن + کلیک کنید. میتوانید پس از وارد کردن نام پروژه، نوع نمایش فعالیتهای پروژه را (لیستی یا بوردی) انتخاب کنید.
تعریف وظایف در نرم افزار مدیریت زمان Todoist
وظایف لازم برای انجام پروژه را به بورد اضافه کنید و ستونهای بورد را نامگذاری کنید. میتوانید برای فعالیت، تاریخ سررسید، اولویت، برچسب و در صورت استفاده از نسخه Pro ریمایندر تنظیم کنید.
با کلیک روی نام فعالیت میتوانید، فعالیت زیرمجموعه تعریف کنید.
بالای بورد با کلیک روی Share میتوانید افراد تیم را به پروژه دعوت کنید. پس از دعوت افراد تیم پروژه میتوانید فعالیتهایی را که تعریف کردید، به آنها اختصاص دهید.
در راهنمای to-doist گفته شده فعالیتهایی را که هنوز نمیدانید به چه پروژههایی تعلق دارند، در Inbox قرار دهید.
همه وظایف امروز، این هفته یا هر هفته را در نماهای Today و Upcoming views خود بیابید.
قیمت:
حداقل قیمت در ماه $۵ برای هر کاربر است.
۲) نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk
برنامه هوشمند برای انجام کارهای افراد پرمشغله.
تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Remember The Milk
در قسمت All Tasks میتوانید فعالیت را تعریف کنید و در قسمت Give to کار را به افراد تیم بسپارید. با کلیک روی i به فعالیت اولویت مناسب را اختصاص دهید. میتوانید از دکمه Due برای تعیین سررسید استفاده کنید. این امکان وجود دارد که برای فعالیتها نام لیست مشخص کنید. امکان تعریف برچسب برای فعالیت هم وجود دارد. تعریف فعالیت زیرمجموعه هم با کلیک روی نام فعالیت امکانپذیر است. (البته جزئی از امکانات Pro نرم افزار است.)
قیمت:
۴۹.۹۹ دلار در سال
۳) نرم افزار مدیریت زمان Toggl
ردیاب زمانی که آسان، قدرتمند و بدون اصطکاک است.
تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Toggl
با کلیک روی create project پروژه جدید تعریف کنید. میتوانید پروژه را به یک مشتری خاص اختصاص دهید.
تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Toggl
با کلیک روی Projects میتوانید برای پروژه فعالیت تعریف کنید. با کلیک روی Team، اعضا را به پروژه دعوت کنید. مقابل نام هر فعالیت ASSIGNEE را مشاهده میکنید، که با کلیک روی این گزینه میتوانید فعالیت را به اعضای تیم اختصاص دهید.
ثبت زمان کاری در نرم افزار مدیریت زمان Toggl
روی Timer کلیک کنید. تقویمی مشاهده میکنید که روزهای مختلف را به بازههای زمانی تقسیم کرده است. روی بازه کلیک میکنید و در قسمت what have you done نام فعالیت را سرچ کرده و روی تایمر کلیک میکنید.
قیمت:
حداقل قیمت ۹ دلار به ازای هر کاربر در ماه است.
۴) نرم افزار مدیریت زمان Timely
سه شنبه گذشته را به یاد دارید؟ Timely به یاد دارد.
تعریف پروژه در نرم افزار مدیریت زمان Timely
تعریف نام پروژه، تعریف مشتری و دعوت اعضای تیم به پروژه در این نرم افزار به سادگی صورت میپذیرد.
در نسخه غیر رایگان میتوانید برای پروژه بودجه هم مشخص کنید.
تعریف فعالیت در نرم افزار مدیریت زمان Timely
روی NewTask کلیک کنید تا فعالیتهای پروژه را تعریف کنید. نام فعالیت را تایپ کنید، تیم فعالیت را در قسمت Assignees مشخص کنید. براساس ساعت یا روز برای فعالیت تخمین بزنید، در قسمت Dates بازه زمانی انجام کار را مشخص کنید.
وارد کردن زمان کاری در نرم افزار مدیریت زمان Timely
به قسمت Hours مراجعه کنید. روی New Entry کلیک کنید و با انتخاب فعالیت، زمان صرف شده بر روی آن را وارد کنید.
در قسمت Reports میتوانید گزارشها را مشاهده کنید.
قیمت:
حداقل قیمت ۹ دلار به ازای هر کاربر در ماه است.
۵) نرم افزار مدیریت زمان Pumble
pumble را جایگزین ایمیل کنید و کارآمدتر با همکاران خود همکاری کنید.
در قسمت Add teammates میتوانید اعضای تیم را به نرم افزار دعوت کنید. سپس در قسمت Direct message با فرد دعوت شده مستقیما تعامل کنید. فایل ارسال کنید و همه کارهایی که از یک پیامرسان توقع دارید.
امکان برقراری تماس صوتی و تصویری هم وجود دارد. (جز امکانات Pro نرم افزار است.)
برای ساخت کانال بر روی Create Channels کلیک کنید. پس از ایجاد کانال از قسمت بالای تصویر میتوانید این کانال را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید. با ایجاد کانال برای یک موضوع شما و تیمتان میتوانید پیشرفت کارها، مشورت و هر موضوعی در ارتباط با این کانال را در یک مکان واحد داشته باشید و از گم شدن در شبکههای اجتماعی نجات پیدا کنید.
امکان سرچ در فایلها و کانالها هم وجود دارد.
قیمت:
حداقل قیمت ۲.۴۹ $ به ازای هر کاربر در ماه است.
۶) نرم افزار مدیریت زمان Clockify
پیشروترین نرم افزار ردیابی زمان و تایمشیت برای تیمها
در قسمت projects، پروژه تعریف کنید. (بر روی Create new project کلیک کنید.) با کیک روی نام پروژه و در قسمت Access میتوانید اعضای تیم را به پروژه دعوت کنید.
روی نام پروژه کلیک کنید تا بتوانید فعالیتهای لازم برای انجام پروژه را در قسمت TASKS تعریف کنید. فعالیت را به کمک ASSIGNEES به اعضای تیم بسپارید.
در قسمت time tracker میتوانید، زمانهایی را که صرف فعالیتهای مختلف میشود، ردیابی کنید. Clockify مجهز به تقویم، داشبورد و گزارشهای متعدد است.
قیمت:
حداقل قیمت ۵.۴۹ $ به ازای هر کاربر در ماه است.
۷) نرم افزار مدیریت زمان Tick
اطمینان حاصل کنید که همه پروژههای شما برایتان درآمدزایی دارند.
کار کردن با این نرم افزار نسبتا ساده است. پروژهها و فعالیتها را به همراه بودجه اختصاص یافته به آنها تعریف میکنید و به افراد تیم اختصاص میدهید.
پس از اختصاص فعالیتها، افراد به صورت دستی و یا با تایمر اقدام به ثبت زمانهای صرف شده بر روی فعالیتها میکنند.
قیمت:
برای ۱۰ پروژه، ۱۹ $ در ماه است.
۸) نرم افزار مدیریت زمان DeskTime
ردیاب نهایی همه کاره زمان برای کسب و کار شما
ابتدا پروژهها را تعریف کنید.
تعریف فعالیت و اعضای تیم در نرم افزار مدیریت زمان DeskTime
Add Task را بزنید و فعالیتهای پروژه را تعریف کنید. برای تعریف اعضای تیم بر روی Team Members کلیک کنید. امکان ثبت زمان و دریافت صورت حساب از نرم افزار هم وجود دارد.
قیمت:
حداقل قیمت ۷$ به ازاری هر کاربر در ماه است.
۹) نرم افزار مدیریت زمان بهتایم
زمانی که همه چیز بهتر میشود
بهتایم نرم افزار مدیریت زمان و پروژه آنلاین است که امکانات مختلفی برای مدیریت و کنترل پروژه و همینطور مدیریت زمان دارد، در ادامه به برخی از امکانات بهتایم اشاره میکنیم:
مدیریت پروژهها، مدیریت وظایف، برنامهریزی روزانه، تایمشیت یا گزارش کار، گفتگوی آنلاین، تسک بورد بهتایم، پیوست مستندات، گانت چارت، گزارشهای مختلف، داشبورد مدیریتی، تحلیلگر، تقویم فارسی، لینک شدن با گوگل درایو و گوگل کلندر، مدیریت هزینه، حضور و غیاب و ….
اگر گروهی کار میکنید، اعضای تیم را به بهتایم دعوت کنید.
از منو به قسمت مدیریت و مدیریت کاربران مراجعه کنید و برای تعریف فرد جدید بر روی دکمه + کلیک کنید. با تعیین پسورد، کار به پایان میرسد. میتوانید نام کاربری و پسورد را در اختیار فرد جدید قرار دهید تا به بهتایم وارد شود.
اگر پروژه دارید، آنها را به بهتایم وارد کنید.
برای تعریف پروژهها از منو به قسمت پروژهها مراجعه کنید. برای تعریف پروژه جدید بر روی دکمه + کلیک کنید و اطلاعات پروژه را وارد کنید. نگران نباشید اگر پروژههای سازمان شما از یک جنس هستند بعدها میتوانید پروژههای جدید را با کپی کردن پروژههای قبلی ایجاد کنید. قسمت قرارداد و مشتری میتوانند خالی باشند البته اگر چنین دستهبندی در سازمانتان هست چه بهتر که در تعاریف پایه سیستم و یا از طریق همین فرم آنها را تعریف کنید. برای پروژه مدیر داشته باشید تا همه چیز را تحت کنترل داشته باشد. تیم پروژه را در تب بعدی به پروژه دعوت کنید و به آنها دسترسیهای مناسب بدهید.
فعالیتهای پروژه را تعریف کنید.
در مرحله بعدی فعالیتهای لازم برای انجام پروژه را وارد کنید. برای این کار بر روی نام پروژهای که تعریف کردید، کلیک کنید. در صفحه جدید برای تعریف فعالیتهای پروژه بر روی دکمه + کلیک کنید. عنوان فعالیت را وارد کنید. تیم فعالیت را از بین اعضای تیم پروژه انتخاب کنید. اختصاص کار به افراد بدون تعیین زمانبندی بیفایده است. در تب بعدی زمان تخمینی انجام کار را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که این زمان، وزن فعالیت در پروژه است. تاریخ شروع و سررسید آن را هم وارد کنید.
بهتایم تخصیص فعالیت جدید را به تیم فعالیت اطلاع میدهد. (هشدار سیستم، ایمیل و یا پیامک) با تعیین وزن فعالیتها گزارش پیشرفت فعالیت و پروژه را آماده میکند. فعالیت جدید را در تقویم کاری فرد نمایش میدهد و نزدیک شدن به سررسید فعالیت را به طرق مختلف مثل ارسال ایمیل، پیامک و یا هشدار درون سیستمی به تیم فعالیت اطلاع میدهد.
با تعریف فعالیتهای پروژه، بهتایم گانت چارت پروژه را برای شما آماده میکند.
در بالای جدول فعالیتها تب گانت چارت را مشاهده میکنید. بعد از وارد کردن فعالیتهای پروژه روی آن کلیک کنید تا گانتی را که بهتایم برای پروژه آماده کرده است، مشاهده کنید. این گانت تعاملی است و به کمک حرکت موس خود میتوانید تاریخ شروع و پایان یا بازه انجام فعالیتها را تغییر دهید و به طور کلی در یک نما وضعیت فعالیتها را مشاهده کرده و آنها را مدیریت کنید.
توجه بفرمایید که افرادتان فعالیتهایشان را در جدول فعالیتهای من مشاهده میکنند.
از تقویم فارسی بهتایم برای برنامهریزی بهتر استفاده کنید.
تقویم فارسی بهتایم جزئیات کاملی را از فعالیتهای شما، وضعیت آنها و بار کاریتان نمایش میدهد تا بهترین برنامهریزی را داشته باشید. روز شروع و پایان فعالیت، جزئیات و وضعیت برنامهریزی آن به شما نشان داده میشود. میتوانید تقویم کاری افراد زیرمجموعه خود را هم مشاهده کنید. اگر در برنامهریزی روزانه بازه زمانی وارد کرده باشید، این بارهها را در تقویم مشاهده میکنید. امکان ثبت برنامه از تقویم هم وجود دارد.
اهمیت برنامه ریزی در مدیریت زمان بر کسی پوشیده نیست و در بهتایم به موضوع برنامه ریزی به طور تخصصی پرداخته شده است.
با بهتایم آسانتر برنامهریزی کنید.
بهتایم فعالیتهایی که به شما اختصاص پیدا کرده و از تاریخ شروعشان گذشته را به طور خودکار در صفحه برنامهریزی برای شما لیست میکند تا از فراموشی آنها جلوگیری شود. البته میتوانید فعالیتهای دیگری را هم به کمک فیلد افزودن فعالیتی که در بالای جدول است به برنامه روزتان اضافه کنید. بعد از این، فعالیتها را بر حسب اولویت بچینید. توضیحات لازم را به برنامه اضافه کنید. تصمیم بگیرید در چه بازه زمانی قصد دارید بر روی فعالیت کار کنید و آن را در بهتایم وارد کنید. مشاهده جزئیات فعالیت، رفتن به چت روم و افرودن دیدگاه در برنامهریزی هم امکانپذیر است. توجه داشته باشید که برنامه کاربران توسط مدیرشان چک میشود. به عنوان مدیر سیستم میتوانید تعیین کنید افراد تا چه ساعتی از روز اجازه برنامهریزی داشته باشند.
با بهتایم به آسانی تایمشیت (گزارش کار) بزنید.
یکی از راهکاری مدیریت زمان، ردیابی آن است، این موضوع در بهتایم در قسمت تایم شیت فراهم شده است.
گزارش کار خود را وارد کنید و از مزایای معجزه ردیابی کارها بهرهمند شوید. شعار ما در بهتایم این است که برای مدیریت هر کاری ابتدا باید آن را اندازهگیری کنید. پس زمان سپری شده بر روی وظایف خود را به بهتایم وارد کنید و با استفاده از گزارشهایی که برای شما آماده میشود، زمان و فعالیتهای خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. توجه کنید که وارد کردن زمان کارها در بهتایم کار سختی نیست، میتوانید آن را به تایمر بهتایم بسپارید و خودتان تنها به انجام آنها فکر کنید.
پر کردن این گزارش کار از هر نقطهای (چه در داخل مجموعه و چه خارج از آن) که باشید امکانپذیر است و به دست مدیر شما میرسد. تصور کنید که به کمک این ابزار هماهنگی و همکاری در دورکاری چقدر آسان میشود.
از قسمت بررسی برنامه و تایمشیت از هر مکانی بر کار مجموعه خود نظارت کنید.
گزارشها و نمودارهای بهتایم برای مدیریت بهتر
از گزارشهای متنوع بهتایم و همچنین نمودارهای داشبورد مدیریتی برای مدیریت هرچه بهتر مجموعه خود استفاده کنید. پیشرفت کارها را بررسی کنید، ببینید بر روی هر پروژه و فعالیت چقدر زمان صرف شده و زمان افرادتان در سازمان چگونه گذشته است. به طور کلی ارزیابی از زمان حال سازمانتان به دست بیاورید و برای آینده بهتر برنامهریزی کنید.
ثبت نام در نرم افزار مدیریت زمان فارسی بهتایم و کسب اطلاعات بیشتر:
behtime.ir
قیمت:
با ۳ کاربر و برای استفاده از امکانات مدیریت زمان مانند برنامهریزی و تایم شیت رایگان است.
بهتایم دارای نسخه اندروید و نسخهای برای کاربران iOS هم هست.