مدیریت کاربران در بهتایم

تعریف کاربران در سیستم اجباری است.

بدین منظور با انتخاب گزینه تعریف کاربران در گام‌های سیستم و یا انتخاب آن از منوی سمت راست، مدیریت_ مدیریت کاربران می‌توانید:

به سیستم کاربر اضافه نمایید و
هریک از کاربران را به پروژه‌های خاص و یا فعالیت‌های موردنظرتان اختصاص دهید.

با انتخاب گزینه‌ی اضافه کردن کاربر صفحه‌ای مطابق شکل زیر به شما نمایش داده می‌شود و باید اطلاعات کاربر جدید از جمله:

نام کاربری، ایمیل، کد پرسنلی را در آن وارد کنید.

 

اضافه کردن کاربر به بهتایم

اضافه کردن کاربر به بهتایم

 

تعریف کاربران

در صورتی‌ که در زمان تعریف کاربر آدرس ایمیل وارد شود، کاربر باید برای فعال‌سازی حساب کاربری، به ایمیل خود مراجعه نموده و با تعیین پسورد حساب کاربری خود را فعال نماید. تا زمانی که کاربر پسورد تعیین نکرده باشد، وضعیت او به شکل غیرفعال نمایش داده می‌شود. البته می‌توانید به‌ طور مستقیم از همین صفحه، حساب کاربری کاربران جدید را فعال نمایید. بدین صورت که روی آیکن ویرایش کاربر کلیک کرده و وضعیت «فعال‌سازی کاربر» را انتخاب کنید.

 

فعال سازی کاربر بهتایم

فعال سازی کاربر بهتایم

 

در صورتی‌که هنگام تعریف کاربر گزینه «وارد کردن کلمه عبور» را فعال کنید:

  • می‌توانید برای کاربر رمز عبور تعیین نمایید.
  • در این حالت وضعیت کاربر از همان ابتدا به صورت فعال نمایش داده می‌شود.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است در لیست کاربران گزینه‌هایی را مشاهده می‌کنید که از آن‌ها برای مشاهده جزئیات، ویرایش مشخصات کاربر، حذف کاربر، تعیین دسترسی به قسمت‌های مختلف سیستم و تغییر کلمه‌ی عبور استفاده می‌شود.

در ادامه به توضیح هریک از این گزینه‌ها می‌پردازیم.

ویرایش کاربران بهتایم

مدیریت کاربران – ویرایش مشخصات کاربر (ویرایش سطر)

در این قسمت امکان ویرایش مشخصات کاربر وجود دارد. از قابلیت‌های مهم این قسمت می‌توان به انتخاب مدیر برای هر یک از کاربران اشاره نمود. (تنها کسانی می‌توانند به عنوان مدیر انتخاب شوند که قبلاً مجوز مدیریت تایم‌شیت به آن‌ها داده شده باشد.) انتخاب مدیر برای کاربر بدین معنی است که از آن پس، تأیید و یا رد تایم‌شیت‌ها برای آن کاربر توسط مدیر مربوطه انجام خواهد شد. علاوه بر این در قسمت ویرایش سطر می‌توان وضعیت کاربر را در سیستم تغییر داد به عنوان مثال حساب او را فعال و یا آن را برای مدتی قفل و یا باز نمود. در صورت قفل بودن حساب، کاربر نمی‌تواند به سیستم دسترسی داشته باشد.

قابلیت آرشیو کردن کاربر هم در این قسمت فراهم شده است. توجه کنید تا سقف ۱۰ برابر تعداد کاربرانِ لایسنس خریداری شده می‌توانید کاربر آرشیو شده داشته باشید. این فرآیند بی‌بازگشت است. البته لازم به ذکر است که پس از آرشیو کردن یک کاربر همچنان می‌توانید گزارش تایم‌شیت‌های ثبت شده او را ببینید و در نمودارهای متنوع بهتایم، عملکرد روزهای فعالیت وی را مشاهده کنید.

مدیریت کاربران – حذف کاربر

در این قسمت می‌توانید هریک از کاربران را از سیستم حذف نمایید. ولی در صورتی‌ که آن کاربر به فعالیت یا پروژه‌ای اختصاص داده شده باشد امکان حذف آن از سیستم وجود ندارد.

مدیریت کاربران – تعیین دسترسی (ویرایش مجوزها)

دسترسی کاربران به قسمت‌های مختلف سیستم یکسان نیست.

برای دسترسی به برخی از قسمت‌های سیستم نیاز است که مجوز دسترسی به آن قسمت‌ها داده شده باشد. دسترسی برای منوهای مربوط به:

مدیریت،
فعالیت‌ها،
گزارشات
و تایم‌‌شیت‌

به صورت جداگانه در سیستم در نظر گرفته شده است.

برای آشنایی بیشتر با دسترسی‌های سیستم به قسمت تعیین دسترسی‌ کاربران (مجوزها) مراجعه فرمایید.

مدیریت کاربران – تغییر کلمه عبور

با استفاده از این گزینه می‌توانید رمز عبور جدیدی را برای هریک از کاربران تعریف نمایید.

 

تغییر کلمه عبور کاربران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست