پرش به محتوا

تعیین هدف پروژه

چطور می‌توانیم کمکتان کنیم؟

انواع، دسته‌بندی و واحدهای اندازه‌گیری اهداف پروژه

یکی از امکانات بهتایم برنامه‌ریزی هدف پروژه است. به کمک افزونه برنامه‌ریزی اهداف پروژه، اهدافی قابل اندازه‌گیری برای پروژه‌ها مشخص کنید و با اختصاص این اهداف به فعالیت‌های پروژه، میزان تحقق آنها را ردیابی کنید.

مثال هدف‌گذاری در پروژه بازاریابی

فرض کنیم شما یک پروژه بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش محصولات دارید. یک نمونه هدف برای پروژه بازاریابی می‌تواند رسیدن فروش آنلاین به ۵۰۰ میلیون تومان در ۶ ماه باشد. برای تعریف این هدف مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا از منو به قسمت پروژه‌ها مراجعه کنید، سپس بر روی نام پروژه مورد نظر (بازاریابی) کلیک کرده و به تب اهداف پروژه بروید. با کلیک بر روی آیکن + می‌توانید هدف جدید تعریف کنید.

۱. عنوان هدف:

افزایش فروش آنلاین

۲. هدف بالاسری:

توسعه فروش کلی شرکت

۳. کمی یا کیفی بودن هدف:

کمی (چون عدد مشخصی برای فروش تعریف شده است)

۴. اهمیت هدف:

ضروری (زیرا افزایش فروش برای موفقیت شرکت حیاتی است)

۵. نوع هدف:

نوع هدف را تایپ کنید تا اضافه شود. البته می‌توانید با کلیک بر روی گزینه + از بین انواع هدف موجود که در تعاریف پایه سیستم تعریف شده‌اند، انتخاب کنید.

  • عملکردی: بهبود نتایج عملیاتی
  • رشد: افزایش درآمد یا سهم بازار

۶. دسته‌بندی هدف:

دسته‌بندی هدف را تایپ کنید تا اضافه شود. البته می‌توانید با کلیک بر روی گزینه + از بین دسته‌بندی‌های موجود که در تعاریف پایه سیستم تعریف شده‌اند، انتخاب کنید.

  • مالی
  • فروش

۷. وزن هدف:

مثلاً ۴۰%

۸. مقدار هدف (برای اهداف کمی):

۵۰۰ میلیون تومان

۹. واحد اندازه‌گیری:

واحد اندازه‌گیری هدف را تایپ کنید تا اضافه شود. البته می‌توانید با کلیک بر روی گزینه + از بین واحدهای موجود که در تعاریف پایه سیستم تعریف شده‌اند، انتخاب کنید.

  • تومان

۱۰. درصد تحقق:

فرض کنیم پس از سه ماه ۲۵۰ میلیون تومان از فروش تحقق یافته است. شما می‌توانید درصد تحقق هدف را ۵۰% وارد کنید. البته اگر هدف را به فعالیت‌های پروژه متصل کنید و به این فعالیت‌ها وزن اختصاص دهید، با تکمیل شدن این فعالیت‌ها، بهتایم درصد تحقق هدف را خودش محاسبه می‌کند.

۱۱. بهترین و بدترین حالت:

  • بهترین حالت: فروش ۶۰۰ میلیون تومان
  • بدترین حالت: فروش ۲۰۰ میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *