پرش به محتوا

تغییرات مهم و کاربردی بهتایم در بروزرسانی اسفند ۱۴۰۰

با مشتری خود همچون دارایی که هر روز بر قیمت آن افزوده می‌شود، رفتار کنید.

تام پیترز (Tom Peters)

ما در بهتایم همواره صدای مشتریانمان را شنیده و خواسته‌ها و پیشنهادهای آنها را در توسعه‌های نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین بهتایم در نظر می‌گیریم. در ادامه تغییرات بهتایم را در اسفند ماه ۱۴۰۰ بخوانید و پیشنهادهای سازنده خود را با ما در میان بگذارید.

behtime.ir

۰۹۰۲۸۰۱۰۶۹۵

اگر تاکنون در بهتایم ثبت نام نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی است:

ثبت نام رایگان در بهتایم

۱) داشبورد پروژه با اطلاعاتی بی‌نظیر به منوی پروژه‌ها اضافه شد.

برای دسترسی به نمودارهای این داشبورد بر روی نام پروژه مورد نظر در منوی پروژه‌ها کلیک کنید و سپس آیکن داشبورد را انتخاب نمایید.

دسترسی به داشبورد پروژه

در ادامه به توضیح نمودارهای موجود در داشبورد پروژه می‌پردازیم:

  • نمودار دایره‌ای وضعیت فعالیت‌ها

این نمودار درصد فعالیت‌های کامل شده، شروع نشده و شروع شده پروژه را نشان می‌دهد.

نمودار دایره‌ای وضعیت فعالیت‌ها
  • گیج (gauge) تاخیر/ زمان باقی‌مانده پروژه

اطلاعات این گیج (gauge) از نسبت تاخیر یا زمان باقی‌مانده پروژه به طول پروژه محاسبه می‌شود. با یک نگاه می‌توانید میزان تاخیر یا مهلت پروژه را مشاهده کنید.

گیج تاخیر/ زمان باقی‌مانده پروژه
  • اکتیویتی گیج (activity gauge) درصد پیشرفت

درصد پیشرفت واقعی و برنامه‌ای پروژه را به شکل اکتیویتی گیج (activity gauge) نمایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید اطلاعات این نمودار را در گزارش پیشرفت پروژه‌ها هم مشاهده می‌کنید.

اکتیویتی گیج درصد پیشرفت
  • سالید گیج (solid gauge) تخمین اشتباه فعالیت‌ها

زمان واقعی فعالیت‌های تکمیل شده پروژه را با زمان تخمینی و زمان فعلی مقایسه می‌کند و در دو سالید گیج (solid gauge) مجزا نمایش می‌دهد.

سالید گیج تخمین اشتباه فعالیت‌ها
سالید گیج تخمین اشتباه فعالیت‌ها
  • اکتیویتی گیج (activity gauge) کیفیت تعریف فعالیت‌ها

کیفیت تعریف فعالیت‌های پروژه را از نظر دارا بودن زمان شروع، زمان سررسید و زمان تخمینی نشان می‌دهد.

اکتیویتی گیج کیفیت تعریف فعالیت‌ها
  • نمودار دایره‌ای سهم افراد از زمان تخمینی

زمان تخمینی فعلی فعالیت‌های پروژه به طور مساوی بین اعضای تیم فعالیت تقسیم می‌شود و سهم آنها از زمان تخمینی فعالیت‌های پروژه را مشخص می‌کند.

نمودار دایره‌ای سهم افراد از زمان تخمینی
  • اکتیویتی گیج (activity gauge) تاخیر فعالیت‌ها

عدم تعهد به زمان سررسید

میزان تاخیر فعالیت‌هایی که از سررسید آنها گذشته و تاریخ تکمیلشان بیشتر از زمان سررسیدشان بوده را بر طول پروژه تقسیم می‌کند و به این ترتیب اکتیویتی گیج عدم تعهد به زمان سررسید را آماده می‌کند.

فعالیت‌های سررسید گذشته کامل نشده

تعداد فعالیت‌های پروژه را که از سررسیدشان گذشته و هنوز کامل نشده‌اند، در اکتیویتی گیج نمایش می‌دهد.

اکتیویتی گیج تاخیر فعالیت‌ها
  • نمودار دایره‌ای سهم افراد از زمان واقعی پروژه

با یک نمودار دایره‌ای نمایش می‌دهد هر یک از اعضای تیم پروژه چه سهمی از زمان‌های صرف شده بر روی این پروژه داشته‌اند.

نمودار دایره‌ای سهم افراد از زمان واقعی پروژه

تماشای ویدئوی این تغییر:

۲) اضافه شدن گزارش تغییرات ثبت شده به بهتایم برای کنترل کامل امور توسط مدیریت

گزارشی تحت عنوان تغییرات ثبت شده به سیستم اضافه شده که هرگونه تغییر در پروژه‌ها و فعالیت‌ها در آن ثبت و نگهداری می‌شود. افراد با توجه به دسترسی‌های مختلفی که دارند جزئیات این گزارش را مشاهده خواهند کرد. این جزئیات شامل افزودن فعالیت و پروژه، اعمال هرگونه ویرایش بر روی فعالیت و پروژه، اضافه کردن فایل، اضافه کردن و ویرایش دیدگاه، اضافه کردن و ویرایش چک لیست و… است.

نکته جذاب این گزارش این است که می‌توانید آن را بر روی اطلاعات مختلف مانند نوع عملیات، موجودیت و کاربر تغییر دهنده، فیلتر کنید. همچنین می‌توانید تغییرات را بر روی یک پروژه و یا فعالیت خاص مشاهده کنید و بازه زمانی را هم مشخص کنید.

این گزارش همان چیزی است که یک مدیر پروژه موفق نیاز دارد.

گزارش تغییرات ثبت شده را در منوی گزارش‌ها، همه گزارش‌ها و در گروه گزارش پروژه‌ها و فعالیت‌ها پیدا می‌کنید.

گزارش تغییرات ثبت شده

نکته: توجه بفرمایید لاگ تغییرات ثبت شده به دلیل حجم بالای این اطلاعات تنها برای ۲ سال در بهتایم نگهداری می‌شود.

تماشای ویدئوی توضیح این گزارش:

۳) آیکن چک لیست به برنامه‌ریزی و تایم‌شیت اضافه شد.

می‌دانید که تکمیل اکثر وظایف، به بیش از یک کار واحد نیاز دارد و منطقی نیست که برای هر یک از این کارها وظایف جداگانه تعریف کنیم، بنابراین استفاده از چک‌لیست یک راه حل مناسب است. پس از این بروزرسانی، چک لیست به منوهای برنامه‌ریزی و تایم‌شیت هم اضافه شده است.

چک لیست در تایم‌شیت

درباره چک لیست بیشتر بدانید.

تماشای ویدئوی این تغییر:

۴) بسته کاری مستقیم فعالیت‌ها به نمایش جدولی فعالیت‌های پروژه اضافه شد.

در بهتایم می‌توانید ساختار شکست کاری با بی‌نهایت سطح پیاده‌سازی کنید و بسته‌های کاری و فعالیت‌های لازم برای انجام هریک را تعریف کنید. از این پس، بسته کاری بالاسری هر فعالیت را در یک ستون جدید در قسمت نمایش جدولی فعالیت‌های یک پروژه مشاهده می‌کنید. اگر بر روی آیکن فلیتر کلیک کنید بسته‌های کاری پروژه را به طور کامل مشاهده می‌کنید و با انتخاب هر بسته کاری، تنها فعالیت‌ها و بسته‌های کاری زیر مجموعه آن برایتان نمایش داده می‌شوند.

بسته کاری مستقیم فعالیت‌ها به نمایش جدولی فعالیت‌های پروژه

درباره ساختار شکست کار بیشتر بدانید.

ویدئوی این تغییر را مشاهده کنید:

۵) قابلیت ایمپورت فعالیت‌ برای یک بسته کاری اضافه ‌شد.

 همانطور که می‌دانید پیش از این می‌توانستید در منوی پروژه‌‍‌ها و با کلیک روی نام پروژه در قسمت نمایش جدولی فعالیت‌های پروژه با کلیک روی آیکن ورود فعالیت با فایل اکسل، فعالیت‌های پروژه را وارد کنید. از این پس می‌توانید مشخص کنید فعالیت‌هایی که وارد می‌کنید زیرمجموعه کدام یک از بسته‌های کاری تعریف شده در ساختار شکست کار هستند. همچنین اگر نام فعالیت تکراری باشد با انتخاب گزینه بروزرسانی فعالیت‌ها می‌توانید فعالیت‌های موجود را بروزرسانی کنید.

قابلیت ایمپورت فعالیت برای بسته کاری

ویدئوی این تغییر را مشاهده کنید:

۶) اضافه شدن بسته کاری به گزارش‌ساز و نمودارساز

گزارش‌ساز و نمودارساز را در قسمت تحلیلگر بهتایم پیدا می‌کنید این دو ابزار ساده اما موثر به شما کمک می‌کنند به سادگیِ زدن چند کلیک گزارش و نمودار دلخواه خود را بسازید.

پس از اضافه شدن ساختار شکست کار به بهتایم، جای خالی بسته‌های کاری در گزارش‌ساز احساس می‌شد که در توسعه اخیر، به بهتایم اضافه شد. به این ترتیب می‌توانید براساس این پارامتر هم از بهتایم گزارش بگیرید.

اضافه شدن بسته کاری به گزارش‌ساز و نمودارساز

ویدئوی این تغییر را مشاهده کنید:

۷) اضافه شدن تفاوت زمان حضور و زمان واقعی به گزارش تایم‌شیت‌ها و زمان حضور

گزارشی تحت عنوان گزارش تایم‌شیت‌ها و زمان حضور در بهتایم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن زمان حضور کارکنان در سازمان را با زمانی که در تایم‌شیت‌هایشان ثبت شده مقایسه کنید. ستون جدیدی در بروزرسانی اخیر به آن اضافه شده که تفاوت این دو زمان را به شما نمایش می‌دهد.

اختلاف = زمان حضور – زمان واقعی

تفاوت زمان حضور و زمان واقعی به گزارش تایم‌شیت‌ها و زمان حضور

اعداد مثبت نشان دهنده زمان غیر کاری روز افراد است.

اعداد منفی نشان دهنده ثبت زمان واقعی بیش از زمان حضور در سازمان است که علت آن باید توسط مدیر بررسی شود.

ویدئوی تغییر این گزارش را مشاهده کنید:

۸) دیدن پیش نمایشی از عکس‌های پیوست شده به سیستم

در هر کجای سیستم که تصویری پیوست شده باشد، می‌توانید پیش نمایش آن را مشاهده کنید.

پیش نمایش عکس‌های پیوست شده

۹) بهبود سرعت بارگذاری صفحات در قسمت ساختار شکست کار برای مشتریانی که پروژه‌هایی با چندهزار فعالیت دارند.

به درخواست مشتریانی که انجام پروژه‌هایشان مستلزم تعریف فعالیت‌های زیادی است، با انجام تغییرات زیرساختی سرعت بارگذاری صفحاتی که فعالیت‌ها را نمایش می‌دهند، مانند صفحه ساختار شکست کار بهبود یافته است.

۱۰) برای پایان پروژه‌ها نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید.

بهتایم نزدیک شدن یا گذشتن از سررسید فعالیت‌ها و قراردادها را به شما هشدار می‌دهد. بعد از این، برای پایان پروژه‌ها هم، از سیستم نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید.

۱۱) اضافه شدن آیکن اطلاعات (i) به جدول فعالیت‌های من

برای مشاهده جزئیات فعالیت‌ها در جدول فعالیت‌های من می‌توانید بر روی آیکن i کلیک کنید و متناسب با دسترسی خود جزئیات فعالیت‌ها را مشاهده کنید.

۱۲) تغییرات آیکن اطلاعات (i) در تسک بورد، برنامه‌ریزی‌ و تایم‌شیت

کامل شدن جزئیاتی که با کلیک روی آیکن i در منوی برنامه‌ریزی و تایم‌شیت و همینطور در تسک بورد نمایش داده می‌شود.

۱۳) مدیریت دوره‌های زمانی آسانتر شد.

در منوی مدیریت و مدیریت دوره‌های زمانی می‌توانید دوره‌های زمانی را کنترل کنید. به عنوان مثال شاید یک تایم‌شیت بسته شده است اما نیاز است که کاربر آن را تغییر دهد. این قسمت همان جایی است که می‌توانید مهلت ویرایش تایم‌شیت را تغییر دهید. با این بروزرسانی کار کردن با این قسمت بسیار آسانتر شده است.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *