پرش به محتوا

شرکت پارت شهر آتی چگونه از بهتایم استفاده می‌کند؟

پارت شهر آتی و بهتایم

شرکت پارت شهر آتی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ و در زمینه‌‌های مهندسی ساختمان شامل طراحی، اجرا و سرمایه‌‌ گذاری (EPC & F)، نظارت و مرمت پروژه‌های مختلف، آغاز کرده است. این شرکت با در اختیار داشتن کادری متخصص، متعهد و پویا عهده‌دار انجام پروژه‌های متعدد مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، بازسازی، محوطه‌سازی و مرمت آثار باستانی است.

پارت شهر آتی و بهتایم

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، گلبرگ سوم، پلاک ۷

وب سایت: www.partshahr.com

تعداد کارکنان: ۱۲۰ نفر، بخش طراحی: ۷ نفر

این تجربه توسط جناب آقای دکتر محمد رضایی مسئول تحقیق و توسعه شرکت پارت شهر آتی نوشته شده است.


شرکت پارت شهر آتی و بهتایم

 

مشکلات و چالش‌های شرکت تارا فرآیند تهران و بهتایم

مشکلات و چالش‌هایی که بهتایم به حل آن‌ها کمک کرده است:

 

در بهتایم می‌توانید برای فعالیت‌هایی که به افراد مختلف اختصاص می‌دهید، تاریخ شروع و سررسید تعیین کنید.  با این کار، بهتایم فعالیت‌ها را به طور خودکار در تاریخ شروع فعالیت به لیست کاری افراد اضافه می‌کند و با نزدیک شدن به تاریخ پایان فعالیت در صورت تکمیل نبودن فعالیت به کاربران هشدار می‌دهد. بنابراین از فراموشی فعالیت‌ها و از دست دادن ددلاین‌ها جلوگیری می‌کند. از طرفی در بهتایم منویی با عنوان برنامه‌ریزی وجود دارد که کاربران می‌توانند برنامه روزانه خود را در آن وارد کنند و مدیران هم می‌توانند برنامه افرادشان را بررسی کنند.

در ادامه از زبان آقای رضایی می‌خوانید که نبود این امکانات چطور برای شرکت پارت شهر آتی دردسر ساز بوده است:

  • خطا در برنامه­‌ریزی

نوع فعالیت‌­های این شرکت به‌­گونه‌­ای است که رعایت ددلاین‌ها و بازه‌­های زمانی در آن بسیار حائز اهمیت است. تا پیش از استفاده از بهتایم، برنامه‌­ریزی صرفا توسط واحد کنترل پروژه و مدیریت انجام و ابلاغ می‌­شد، اما اکنون همه کارمندان به ‌­صورت روزانه در برنامه­‌ریزی برای فعالیت‌ه­ا و مهلت­‌های انجام هر کدام، مشارکت دارند.

علاوه بر این، این شرکت باید بتواند در یک بازه زمانی واحد بر روی چند پروژه فعالیت داشته باشد. بنابراین:

خطای دیگری که تا پیش از استفاده از بهتایم پیش می‌­آمد تداخل برنامه‌های زمانی پروژه‌­ها با یکدیگر بود.

به کمک بهتایم می‌توانید با ثبت گزارش کار (تایم شیت) زمان‌های صرف شده بر روی فعالیت‌ها و پروژه‌های مختلف را به دقت بررسی کنید. وارد کردن تایم شیت در بهتایم هم به کمک تایمر امکان‌پذیر است و هم به صورت دستی. با ثبت زمان می‌توانید از بهتایم گزارش بگیرید و مهمتر از همه این‌که سوابق و مستندات پروژه‌های مختلف را در یک مکان واحد داشته باشید، تا بتوانید برای پروژه‌های آینده برنامه‌ریزی کنید و همچنین برآورد دقیقتری داشته باشید.

آقای رضایی چالش‌های ناشی از نبود این امکان را در سازمانشان این گونه شرح می‌دهند:

  • برآورد نادرست از زمان و هزینه‌ پروژه‌­ها

پیش از استفاده از بهتایم، گاهی عدم ثبت دقیق زمان و به‌ ­تبع آن هزینه مصروف در هر پروژه/ فعالیت باعث می­‌شد تا زمان و هزینه صرف شده برای یک پروژه، به­‌ اشتباه برآورد شود.

فرآیند و علت انتخاب بهتایم

  • امکان بررسی، تایید یا ارجاع تایم­‌شیت روزانه توسط مدیر واحد 
  • امکان استخراج گزارش به تفکیک کاربر یا پروژه 
  • امکان ثبت زنده زمان هر فعالیت
  • پشتیبانی مناسب
  • رابط کاربری ساده 

پارت شهر آتی و بهتایم          چگونگی استفاده از بهتایم در شرکت پارت شهر آتی

هریک از پروژه­‌های شرکت پارت شهر در بهتایم تعریف شده‌­اند. «گروه­ فعالیت» نیز متناظر با مراحل انجام هر پروژه تعریف شده است. بنابراین هر فعالیت به سه گروه فعالیت شامل «مطالعات»، «فاز یک» و «فاز دو» تقسیم می­‌شود. این تقسیم‌­بندی که منطبق بر نحوه مرسوم تقسیم وظایف در شرکت­‌های این حوزه است به دقت بیشتر در برنامه‌­ریزی کمک می‌­کند.

به عنوان مثال «پروژه مجتمع تجاری نمونه» را در نظر بگیرید. کارمندان بخش فاز دو که بر روی تهیه نقشه­‌های اجرایی کار می­‌کنند زمان کاری خود را در پروژه «مجتمع تجاری نمونه»، گروه فعالیت «فاز دو» و در فعالیت تهیه نقشه‌های اجرایی ثبت می­‌کنند. همچنین با استفاده از امکان توضیحات به طور دقیق تشریح می‌کنند که بر روی کدام بخش از نقشه­‌های اجرایی کار کرده‌­اند.

پارت شهر آتی و بهتایم        نتایج و بهبود‌های حاصل شده در اثر استقرار بهتایم

امکان تعریف تاریخ سررسید برای فعالیت­‌ها و همچنین گزارش روزانه عملکرد باعث افزایش بهره‌وری در کارکنان شده است.

  • محاسبه زمان دقیق صرف­ شده برای هر پروژه، به تخمین زمان و هزینه پروژه‌­های مشابه کمک بزرگی می­‌رساند.
  • از آنجا که داشتن برآورد دقیق نسبت به زمان و هزینه انجام یک پروژه ساختمانی برای کارفرمایان این پروژه­‌ها بسیار ضروری است، ثبت دقیق زمان و هزینه می­‌تواند به ارائه برآورد دقیق­تر برای پروژه­‌های مشابه کمک شایان توجهی کند. شرکت پارت­ شهر به کمک داده‌­ها‌ی به‌­دست آمده از پروژه­‌های پیشین که در به­تایم ثبت شده است، سود و زیان پروژه مدنظر یک کارفرما را مهندسی ارزش (Value Engineering) می­‌کند.

نوبت شماست بهتایم را امتحان کنید.


اگر پرسشی دارید که بی‌پاسخ مانده ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم. با ما در ارتباط باشید:

۰۹۰۲۸۰۱۰۶۹۵
۰۸۶۳۳۱۴۲۵۳۰
@BehtimeSupport
behtime_support@behsad.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *