تارا فرآیند تهران و بهتایم
گروه مهندسی فرآیند تارا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ در قالب شرکت تارا فرآیند تهران و با بهرهگیری از خبرهترین متخصصین دانشگاهی و صنعتی در دانشگاه تهران در زمینه شبیهسازی استاتیک و دینامیک، طراحی، خرید و ساخت پکیجهای بهبود دهنده فرآیند (PIP) به خصوص پکیجهای نوآورانه، رفع گلوگاههای فرآیندی، بهینهسازی و ارائه محصولی با نام اتاق کنترل مجازی (OTS) در تمامی واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی، شیمیایی و … آغاز کرده است.
ارتباط با تارا فرآیند
آدرس: تهران، تقاطع خیابان شهید بهشتی و میرعماد، نبش کوچه شانزدهم، پلاک ۶۱، آپارتمان زمرد، طبقه ۴
وب سایت: www.TaraFT.com
تعداد کارکنان: ۱۳ نفر
این تجربه توسط جناب آقای مهندس علی نادمی موسس و مدیرعامل شرکت تارا فرآیند نوشته شده است. |
مشکلات و چالشهایی که بهتایم به حل آنها کمک کرده است:
- فراموش شدن کارهای محول شده و زمان تحویل آن
- مشخص نبودن حجم کاری هر شخص جهت سپردن کارهای جدید
- بهینه نبودن زمان مصرفی برای هر کار
- عدم وجود آموزش برنامهریزی به کارمندان
- عدم وجود برنامهریزی دقیق برای پروژهها توسط مدیران پروژه
فرآیند و علت انتخاب بهتایم
پس از درک نیاز به یک ابزار برای حل مشکلات و چالشهای پیش آمده در شرکت، به بررسی سیستمهای مختلف پرداختیم و در نهایت با مقایسه بهتایم نسبت به نرمافزارهای مشابه و همچنین همراستا بودن ویژگیهای آن با راه حل مشکلات موجود در شرکت، تصمیم به استفاده از آن گرفتیم.
چگونگی استفاده از بهتایم در شرکت تارا فرآیند
۱) تعریف فعالیت و پروژهها در بهتایم
در بهتایم این امکان وجود دارد که پروژههای سازمانتان را تعریف کنید، آن را به اعضای خاصی از تیم اختصاص دهید و همچنین فعالیتهای لازم برای انجام آنها را در سیستم تعریف کنید و به اعضای تیم پروژه اختصاص دهید.
آقای نادمی در ادامه درباره نحوه تطبیق این مفاهیم در شرکت خود توضیح دادهاند:
در تارا فرآیند فعالیتهای لازم برای انجام پروژهها از جمله مطالعه، شبیهسازی، تهیه گزارش، تهیه مدارک مهندسی و … به طور مجزا در بهتایم تعریف شده و به افراد سازمان تخصیص داده میشوند. پس از این در قسمت تعریف فعالیتها زمان پیشبینی شده برای هر فعالیت تعیین میشود تا به این ترتیب پس از اتمام هر فعالیت صحت پیشبینی، میزان سرعت عمل هر فرد و مهمتر از همه میزان بار کاری هر پروژه مشخص گردد. علاوه بر این، این اطلاعات برای پذیرش پروژههای جدید با توجه به زمان خالی موجود در شرکت بسیار راهگشا هستند.
۲) استفاده از بهتایم در بخش R&D (تحقیق و توسعه)
در بهتایم زمانی که افراد بر روی فعالیتهای مختلف صرف میکنند، در قالب تایمشیت (گزارش کار) در سیستم ثبت میشود تا به این ترتیب در دورههای زمانی دلخواه بتوانید از بهتایم گزارش بگیرید.
آقای نادمی استفاده از تایم شیت در تارا فرآیند را این گونه شرح میدهند:
در بخش تحقیق و توسعه شرکت تارا فرآیند، فعالیتهایی نظیر مطالعه موضوعات مختلف، تهیه پروپوزال، بررسی عنوانهای پژوهشی پتروشیمی و پالایشگاهها انجام میشود. با توجه به اینکه، این فعالیتها درآمد مستقیم ندارند، اطلاع از زمانی که افراد برای این کار میگذارند بسیار مهم است و تایم شیت بهتایم این نیاز را مرتفع مینماید.
برخی تصور میکنند تنها زمانی به ابزاری برای مدیریت کارها نیاز است که یک پروژه بزرگ در سازمان جریان داشته باشد، اما این تفکر صحیح نیست. در بهتایم تعریف پروژه برای فعالیتها اختیاری است و میتوان از آن برای مدیریت کارهای روتین و اداری هم استفاده کرد و از طرفی به کمک گروهبندی فعالیتها و برچسبها این قبیل فعالیتها را مدیریت و ارزیابی کرد. مهندس نادمی درباره استفاده از بهتایم برای کارهای روتین توضیح میدهند:
۳) بخش منابع انسانی
فعالیتهای مربوط به استخدام نیرو و یا ساماندهی نیروهای موجود به کمک بهتایم به سهولت انجام میپذیرد.
۴) تهیه دو هفته نامه
فعالیتهای لازم برای انتشار دوهفته نامه به کمک بهتایم انجام میشوند.
نتایج و بهبودهای حاصل شده در اثر استقرار بهتایم
- مشخص شدن زمان تقریبی مورد نیاز هر کاربر با توجه به کار محول شده.
- آموزش برنامهریزی به افراد.
- مجزا شدن نقش هر شخص در پروژههای مختلف.
- اطلاع از میزان بار کاری هر پروژه.
- توانایی بررسی عملکرد اعضا.
- تلاش جهت کار بهینه در پروژهها با توجه به زمان گرفته شده از اشخاص.
- کمک به مدیر پروژه برای برنامهریزی دقیقتر.
نوبت شماست بهتایم را امتحان کنید.
شرکت ملی نفت ایران بهتایم را انتخاب کرد.
اگر پرسشی دارید که بیپاسخ مانده ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم. با ما در ارتباط باشید:
۰۹۰۲۸۰۱۰۶۹۵ | |
۰۸۶۳۳۱۴۲۵۳۰ | |
@BehtimeSupport | |
behtime_support@behsad.com |