فریلنسرها و حرفهایها روشهای مختلفی برای مدیریت کارهای خود دارند. استفاده از کاغذهای یادداشت چسبی (sticky notes) یکی از گزینهها است.علاقه برخی افراد به این سبک از مدیریت کارها، موجب شده است حتی اپلیکیشنهایی برای دیجیتال کردن این کاغذها ساخته شود.
گزینه متداول دیگر، نصب یک وایتبورد در محل کار، و نوشتن کارها روی آن است.
برای ثبت کارهای فردی، اپلیکیشنهای زیادی نظیر google calendar ، google tasks و Microsoft Outlook نیز وجود دارد. پس چرا بهتر است از سیستمهای مدیریت پروژه نظیر بهتایم استفاده کرد؟
افراد متخصص و حرفهای به قابلیتهایی نیاز دارند که برنامههای کاربردی فوق، آنها را ندارند:
- امکان تعریف پروژهها و مشخص کردن تاریخ اتمام و اندازهگیری زمان صرف شده برای انجام هر پروژه
- امکان تخمین زمان انجام هر کار و برنامهریزی انجام کارها بر اساس آن
- ثبت زمانهای واقعی صرف شده برای انجام کارها و مشخص شدن زمان مفید روزانه
- تهیه گزارشهای تحلیلی از زمانهای صرف شده برای پروژهها
- تهیه گزارش از بار کاری ناشی از کارهای فعلی
یک سیستم مدیریت پروژه مناسب، به طور ضمنی، مهارتهای مدیریت هزینه و زمان پروژهها را به کاربران خود آموزش میدهد.