معرفی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه در سال ۲۰۲۴
صفتِ بهترین نرم افزار مدیریت پروژه، متعلق به نرم افزاری است که بیشترین تطابق را با نیازهای شما داشته باشد. در این مقاله سعی شده محبوبترین نرم افزارهای مدیریت پروژه همراه با ویژگیهای برتر آنها معرفی شوند، تا به کمک این اطلاعات بتوانید بهترین نرم افزار مدیریت پروژه را برای خود انتخاب کنید. البته پیش از معرفی سایر نرم افزارهای مدیریت پروژه، میتوانید نرم افزار بـهتـایـم را به همراه تمام امکانات آن تست کنید.
بـهتـایـم نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین است. این نرم افزارِ فارسی پاسخگوی بیشترِ نیازهای مدیریت پروژه، مدیریت تیم و ارزیابی عملکرد است.
محیط نرم افزار مدیریت پروژه فارسی بهتایم
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید:
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه، آنلاین است!
امروزه نرم افزارهای آنلاین به دلیل سادگی که دارند از طرفداران بیشتری برخوردار هستند و نرم افزارهای مدیریت پروژه هم از این قاعده مستثنی نیستند، برای استفاده از این نرم افزارها لازم نیست چیزی را نصب کنید و یا نگران سرور باشید، تنها کافیست ثبت نام کنید و از این به بعد در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارید و با هر دستگاهی که برای اتصال به اینترنت از آن استفاده میکنید، پروژههای خود را مدیریت کنید.
اگرچه در اکثر مواقع شنیدهایم که این نرمافزارها رایگان هستند، با این حال آنها از روش قیمتگذاری Freemium استفاده میکنند که در آن تعدادی از امکانات نرم افزار به صورت رایگان ارائه میشوند و برای استفاده از امکانات بیشتر باید اکانت خود را به نسخه Premium ارتقا دهید و یا اینکه کلیه امکانات در مدت محدودی به صورت رایگان ارائه میشوند و پس از آن باید لایسنس خود را ارتقا دهید.
۱) نرم افزار مدیریت پروژه Clockify
نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین Clockify به شما امکان میدهد هر تعداد که در نظر دارید کاربر، پروژه و وظیفه تعریف کنید. این امکان را دارید که به کاربران دسترسیهای متفاوتی بدهید. (با تعریف گروه کاربری در منوی Group) سپس، میتوانید کاربران مناسب را به پروژهها / وظایف اختصاص دهید و به اعضای تیم خود اجازه دهید زمان صرف شده بر روی وظایف خود را پیگیری کنند. این نرم افزار سادگی قابل توجهی دارد و با داشتن دانش اندکی از زبان انگلیسی به آسانی قادر به استفاده از آن خواهید بود. به طور مثال: در منوی پروژهها، پروژهها و وظایف مربوط به آنها را تعریف میکنید و آنها را در همان منو به اعضای تیم پروژه اختصاص میدهید، حتی میتوانید اعضا را در همین قسمت تعریف کنید. بعد از این، تنها کاری که باید انجام شود این است که تایمر مربوط به فعالیت توسط شما و اعضای تیمتان روشن شود.
Clockify مجهز به داشبورد است، شما میتوانید فعالیتهای تیم خود را ببینید، به طور بصری ارزیابی کنید که در هر روز چه کسی بر روی چه چیزی کار کرده است، ببینید چه کسی بیشترین فعالیت را دارد و هر کسی در حال حاضر بر روی چه چیزی کار میکند.
Clockfy نسخه اندروید و iOS هم دارد.
Clockify امکانات دیگری هم دارد اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، رایگان نیستند. قیمت پایه امکانات اضافی آن از ماهیانه ۵.۴۹ دلار به ازای هر کاربر در ماه شروع میشود و به این دلیل که روزی که من این مقاله را نوشتم قیمت دلار با روزی که شما آن را میخوانید قطعا متفاوت است، حساب و کتاب را به عهده خوانندگان عزیز میسپارم.
برخی از امکاناتی که در نسخه رایگان clockify وجود ندارد:
- گزارشساز و نمودارساز
- امکان بستن تایمشیتهای روزهای گذشته. (کاربر میتواند تایمشیتهای گذشته خود را ادیت کند.)
- امکان دادن دسترسیهای متفاوت برای دیدن گزارشها در نسخه رایگان
- امکان کپی کردن پروژه
- دریافت هشدار برای نزدیک شدن به تاریخ سررسید پروژه
- امکان بستن دورههای زمانی (مثلا بستن روزهای جمعه)
- تایید تایم شیت توسط مدیران
۲) نرم افزار مدیریت پروژه Trello
Trello یک برنامه مدیریت تیم بر پایه روش Kanban است. در Trello اعضای تیم را به کارتها که نمایانگر وظایف هستند، اختصاص میدهید و آنها کارتهای خود را در ستونهای مناسب (مثلا:To-do، Doing،Done) قرار میدهند و به این ترتیب شما میتوانید پیشرفت تیم خود را پیگیری کنید.
Trello الگوهایی را در اختیار شما قرار میدهد که به کمک آنها میتوانید شروع به کار کنید. به عنوان مثال، من پس از ثبت نام در Trello الگوی کانبان را انتخاب کردم. این الگو دارای ستونهای زیر است:
- Backlog: ستونی برای ایدههایی که تیم شما هنوز درباره شروع آن به نتیجه نرسیده است.
- To-do: ستونی برای فعالیتهای منتظر انجام که تیم شما آنها را برای آینده در دستور کار دارد.
- In progress: وظایفی که تیم شما در حال حاضر بر روی آنها کار میکنند، در این ستون قرار میگیرند.
- Done: تیم شما پس از به پایان رساندن کارها آنها را در این ستون قرار میدهد.
شما و تیم خود میتوانید هر تعداد ستون که دوست دارید اضافه کنید و نام آنها را متناسب با گردش کار مورد نظر خود تعریف کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک تیم برنامه نویسی هستید، میتوانید ستونهای طراحی، کدنویسی، تست و نصب و راه اندازی داشته باشید.
در Trello میتوانید:
- اعضای هر بورد را در همان صفحه بورد دعوت کنید و این شما هستید که مشخص میکنید فقط اعضای بورد بتوانند آن را ببینند یا کل اعضای تیم پروژه.
- مستندات لازم را به کارتها پیوست کنید.
- به کارتهای مختلف رنگهای مختلفی را اختصاص دهید.
- کارتها را به آسانی و با drag and drop جابجا کنید.
- برای فعالیتها تاریخ سررسید تعیین کنید.
- به کارتها، فعالیتهای زیر مجموعه اضافه کنید و با فعال کردن چک لیست برای هر کارت، پیشرفت هر کارت را ردیابی کنید. ( فعالیتهای زیر مجموعه وزن ندارند.)
Trello نسخه iOS و اندروید هم دارد.
قیمت پایه نسخه Premium این برنامه از ۵ دلار به ازای هر کاربر در ماه است.
امکاناتی که در نسخه رایگان Trello وجود ندارند:
- امکان لینک شدن با Google Drive
- Advanced Checklists به شما امکان میدهد به آیتمهای چک لیست افراد و تاریخ سررسیدهای مختلفی را اختصاص دهید.
- محدود کردن دسترسی اعضای یک بورد
- نشان دادن مدت زمانی که یک وظیفه در یک حالت باقی مانده است. ( مثلا یک فعالیت ۴ روز در حالت در حال انجام بوده است.)
- تقویم سر رسید فعالیتها
۳) نرم افزار مدیریت پروژه ASANA
همانطور که در تصویر بالا میبینید میتوانید از پایینترین قسمت منو اقدام به دعوت افراد تیم به ASANA کنید. سپس از بالای تصویر و به کمک دکمه + اقدام به تعریف پروژه جدید کنید. حالا نوبت به تعریف وظایف میرسد. از همین قسمت (List) میتوانید اعضا را به وظایف اختصاص دهید و برای آنها تاریخ سررسید و برچسب تعیین کنید. از قسمت Detail میتوانید توضیحات و وظایف فرعی را به آنها اضافه کنید و همچنین فایل به آن پیوست کنید.
علاوه بر مشاهده لیستی وظایف میتوانید آنها را در بورد فعالیتها ببینید و روش کانبان را اجرا کنید. همچنین، میتوانید مهلتهای تعیین شده برای کارهای خود را در تقویم پیگیری کنید.
برای کمک به سادهسازی ارتباطات و همکاری، ASANA یک بخش به عنوان مکالمه ارائه میدهد که از قسمت بالای صفحه با کلیک بر روی more ظاهر میشود. در اینجا، شما و تیم خود میتوانید بازخورد ارائه بدهید، نظر اضافه کنید و درباره پروژههای خود بحث و گفتگو کنید. بخش Files هم در زیرمنوی more قرار دارد. تمام فایلهایی که به کارت یا کارها متصل میکنید در اینجا نشان داده میشوند، بنابراین میتوانید به سرعت به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.
ASANA نسخه اندروید و iOS هم دارد.
قیمت پایه ASANA برای استفاده از امکانات Premium آن ۱۰.۹۹ دلار است.
برخی از امکانات نسخه Premium این نرم افزار:
- گانت چارت
- اولویتبندی وظایف
- تعیین وابستگی برای وظایف
- محدود کردن دسترسیها
- داشبورد مدیریتی
- بار کاری
- تاریخ شروع
- گزارش پیشرفت
۴) نرم افزار مدیریت پروژه JIRA
JIRA اساساً یک سیستم مدیریت پروژه چابک برای تیمهای توسعه کسب و کار و نرم افزار است. به کمک JIRA این تیمها قادر خواهند بود پروژههای خود را مدیریت کنند، اشکالات و وظایف را که به عنوان issues در این نرم افزار تعریف میشوند ردیابی کنند و عملکرد را اندازهگیری کنند.
از قسمت بالای صفحه منوی کشویی PROJECT را باز کرده و با زدن دکمه CREATE میتوانید از همین قسمت پروژه جدید تعریف کنید، بعد از نامگذاری پروژه نوبت به انتخاب Template پروژه میرسد. به عنوان مثال میتوانید کانبان یا اسکرام را انتخاب کنید. من برای شروع کانبان را انتخاب کردم. بعد از این باید Issues را برای قرارگیری در بورد کانبان تعریف کنید. انواع Issues:
- Story: عملکرد یا ویژگی جدید
- Task: یک کار کوچک و مشخص
- Bug: یک مشکل یا خطا
- Epic: یک story بزرگ که باید تجزیه شود.
بعد از انتخاب تایپ مساله میتوانید خلاصهای از آن را بنویسید. چند سطر توضیح درباره مساله اضافه کنید، اولویت آن را تعیین کنید، به مساله فایل پیوست کنید و امکانات دیگری که اغلب برای توسعهدهندگان نرم افزار در نظر گرفته شده است.
بعد از این مراحل میتوانیم این مساله را به کمک روش کانبان و بورد مدیریت کنیم و همینطور مساله را از قسمت بالای بورد به افرادی که لازم است اختصاص دهیم. میتوانید از گزارشهای جیرا هم استفاده کنید.
اگر هنگام تعریف پروژه next-gen را بزنید، امکان گانت چارت را هم خواهید داشت.
JIRA نسخه اندروید و iOS هم دارد.
قیمت پایه این نرم افزار ۷.۱۶ دلار به ازای هر کاربر در ماه است.
برخی از امکانات نسخه Premium این نرم افزار:
- محدود کردن دسترسیهای کاربران
- تعریف بیشتر از ۱۰ کاربر
- آرشیو کردن پروژه
- حافظه بیشتر از ۲ گیگا بایت
۵) نرم افزار مدیریت پروژه SLACK
Slack یک برنامه ارتباطی برای دسکتاپ و موبایل است که به شما امکان میدهد تمام ارتباطات تیمی را مدیریت کنید. با Slack قادر خواهید بود پیامهای مستقیم ارسال کنید، کانالهای خصوصی و عمومی با موضوعات مختلف ایجاد کنید و سپس با تیم خود ارتباط برقرار کنید.
میتوانید بازخورد، فایل، عکس، فیلم، پیام صوتی، نظر درباره پروژه یا هر چیز دیگری را که میخواهید مستقیماً با شخص مورد نظر خود به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید پیامها و پیوستهای مهم را پین کنید تا بیشتر در معرض دید همکاران قرار گیرند.
همانطور که متوجه شدید Slack برای مدیریت ارتباطات یک پروژه کاربرد دارد و بنابراین امکانات سایر ابزارهای معرفی شده را ندارد.
Slack نسخه iOS و Android هم دارد.
قیمت پایه این نرم افزار از ۸.۷۵ دلار به ازای هر کاربر در ماه شروع میشود.
برخی از امکانات غیر رایگان SLACK:
- ویدئو کال با بیشتر از یک نفر
- حافظه بیشتر از 5G
- Screen sharing
۶) نرم افزار مدیریت پروژه Monday
نرم افزار Monday یک ابزار مدیریت پروژه قدرتمند است که برای کمک به تیمها برای سازماندهی و ماندن در مسیر پروژهها طراحی شده است. امکان تعریف پروژهها و فعالیتهای آنها در Monday وجود دارد. میتوانید فعالیتها را به افراد تیم اختصاص دهید. در نرم افزار Monday این امکان وجود دارد که برحسب نیاز خود برای فعالیتها مشخصات تعریف کنید. به عنوان مثال تاریخ شروع و تاریخ سررسید. امکان ردیابی زمانِ کار بر روی فعالیتها هم در این نرم افزار وجود دارد. کافیست tracking time را به ستونهای فعالیت اضافه کنید. در ماندی میتوانید کار خود را در چندین نما تجسم و برنامهریزی کنید: تابلوی Kanban، تقویم، جدول زمانی یاTimeline ، نمودار گانت و موارد دیگر.
نمای تقشه در ماندی مدیریت موقعیت را برای شما آسان میکند. برای تحلیل گردش کار در ماندی میتوانید به نمودارهایی آن مراجعه کنید.
نرم افزار Monday اپلیکیشن اندروید و iOS هم دارد.
تمام امکانات Monday رایگان نیستند. قیمت پایه امکانات اضافی آن از ماهیانه ۱۳ دلار به ازای هر کاربر در ماه شروع میشود.
برخی از امکاناتی که در نسخه رایگان Monday وجود ندارد:
- نماهای جدول زمانی و گانت
- نمای تقویم
- دسترسی مهمان
- نمودارها
- ردیابی زمان
- و…
۷) نرم افزار مدیریت پروژه BASECAMP
با basecamp شما و تیمتان قادر به ایجاد، ردیابی و اتمام کارها، ضمیمه کردن و ذخیره فایلها و همچنین بررسی پیشرفت پروژههای خود با مشاهده نمودارهای مربوطه در قسمت TO_Dos هر پروژه خواهید بود. همچنین میتوانید از گفتگوهای پروژه گرفته تا رویدادهای شرکت را در یک مکان مدیریت کنید.
پس از ورود به سیستم افرادی که همه باید با آنها آشنا شوند را در قسمت HQ وارد میکنید. سپس شروع به تعریف تیمهای خود میکنید، مثلا مدیران، فروشندگان، بازاریابان و…
با کلیک بر روی کارت هر تیم میتوانید نام آن را اصلاح کنید و یا افراد گروه را به آن دعوت کنید.
با وارد شدن به بورد هر گروه تصویری مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. همانطور که میبینید بورد هر گروه از قسمتهای مختلفی مانند: پیامهای مهم، لیست وظایف گروه، مدیریت مستندات، گفتگو با اعضای گروه، تقویم تشکیل میشود.
مثلا در قسمت TO-Dos که لیست وظایف گروه است، میتوانید به سادگی وظایف را به افرادی که میخواهید اختصاص دهید، فایل به آن پیوست کنید، درباره آن توضیح دهید و برای آن سر رسید تعیین کنید. قسمت مستندات Basecamp به ابزارهایی مانند google drive و Drop box متصل میشود.
بعد از این باید پروژههای سازمان را تعریف کنید، همان بورد قبلی برای قسمت پروژهها هم تکرار میشود.
در قسمت pings میتوانید با افرادی که میخواهید مکالمه خصوصی داشته باشید.
یکی از ویژگیهای برجسته Basecamp همگام سازی آن با صندوق ورودی ایمیل شما است. میتوانید بدون ورود به برنامه، مستقیماً از طریق ایمیل خود، به پیامهای Basecamp پاسخ دهید.
این نرم افزار نسخه iOS و Android هم دارد.
هزینه امکانات Basecamp:
هزینه نسخه پایه آن ۱۵ دلار در ماه است.
بهترین نرم افزار مدیریت پروژه فارسی – بهتایم
بهتایم نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی است که برای مدیریت پروژه مجهز به امکانات متعددی است. در بهتایم میتوانید پروژهها، فعالیتها و اعضای تیم را تعریف کنید، فعالیتها را به اعضای تیم اختصاص دهید، برای فعالیتها تاریخ شروع و سررسید مشخص کنید، زمان صرف شده بر روی فعالیتها و پروژهها را ردیابی کنید و به این ترتیب پیشرفت پروژهها و فعالیتها را ردیابی کنید. در ادامه برخی از جذابترین امکانات بهتایم را مطالعه کنید:
- تسک بورد
- بورد و فرایند پروژه
- برنامهریزی اهداف پروژه
- گزارشها و داشبوردهای مختلف مدیریتی
- گانت چارت فارسی
- تقویم فارسی
- گفتگوی آنلاین در مورد فعالیتها و پروژهها
- برنامهریزی
- ثبت تایمشیت یا گزارش کار
- گزارشساز و نمودارساز
- پیوست فایل
- یکپارچگی با Google Drive و تقویم گوگل
- نسخه اندروید و iOS
هزینه امکانات بهتایم
میتوانید برای ۱۴ روز از تمامی امکانات بهتایم به رایگان استفاده کنید و پس از این مدت با پذیرش محدودیتهایی همچنان به استفاده رایگان از آن ادامه دهید.
قیمت پایه بهتایم از ماهانه ۱۷۱۶۰ تومان به ازای هر کابر در ماه آغاز میشود.
بهتایم امکانات نرم افزارهای مدیریت پروژه خارجی را دارد و از آنجا که فارسی بوده و رابط کاربری سادهای دارد عملیاتی کردن آن در سازمان آسانتر از نمونههای مشابه خارجی خواهد بود و از طرفی با توجه به قیمت دلار استفاده از آن مقرون به صرفه است.
اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با ما تماس بگیرید.
سلام. من یک استاد دانشگاه هستم ومیخواستم بدانم نرم افزاری که بتواند در مدیریت کارهای علمی و پایان نامه های دانشجویی و طرح های تحقیقاتی مفید باشد وجود دارد
سلام جناب آقای فریدی
میتوانید نرم افزار بهتایم را به طور رایگان تا 28 روز امتحان کنید و بینید که امکانات آن پاسخگوی نیاز شما خواهد بود یا خیر.
برای مدیریت وظایف میتوانید فعالیتها را در بهتایم تعریف کنید برای آنان سررسید تعیین کنید و به افراد مختلف تخصیصشان دهید، سپس زمان سپری شده روی آنها را ردیابی کنید و یا به روش کانبان و با تسک بورد بهتایم کنترلشان کنید. امکان پیوست فایلهای لازم به فعالیتها در بهتایم وجود دارد.
ثبت نام رایگان در بهتایم در لینک زیر:
https://behtime.ir/Account/Register
مشاهده ویدئوهای آموزشی بهتایم در لینک زیر:
https://behtime.ir/main/آموزش-بهتایم/
تماس با ما:
09028010697
تقریبا با تمامی این نرم افزارها کار کرده ام و همه آن ها به جز بهتایم با تقویم فارسی مشکل داشتند. همچنین با نرم افزارهای مشابه فارسی که سعی کرده اند عملکرد نرم افزارهای خارجی را شبیه سازی (البته ناموفق) داشته باشند هم کار کرده ام و آن ها شاید در نگاه اول رنگ و لعاب بیشتری نسبت به بهتایم داشتند اما در عمل و پس از مدتی کار کردن متوجه شدم که در مقیاس بزرگ داده ها قادر به پاسخ گویی مناسب به نیازهای مدیریت پروژه نیستند. بنابراین به جرأت می توانم بهتایم را بهترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین و فارسی بنامم.
از بازخورد شما بسیار سپاسگزاریم! خوشحالیم که بهتایم نیازهای مدیریت پروژه شما را به خصوص با قابلیت تقویم فارسی برآورده کرده است. حمایت شما و تایید جسورانه بهتایم به عنوان بهترین نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه فارسی، به ما برای ادامه راه انگیزه میدهد.
سلام. آیا در بهتایم امکان ایجاد اتوماسیون هست؟
با سلام و احترام
در بهتایم برخی امور به طور خودکار انجام خواهند شد تا حجم کار اداری را کاهش دهند. لطفا منظور خود از اتوماسیون را شفافسازی کنید.