۱۰ استراتژی برای افزایش بهره وری کارکنان در سال ۲۰۲۰
بهره وری کارکنان در محل کار کمی شبیه تنفس است. زیرا:
برای حفظ شرکت شما حیاتی است و هنگامی که اوضاع رو به راهست، خیلی به آن فکر نمیکنید.
- چه چیزی باعث میشود یک فرد با عملکرد ضعیف به فردی با بهره وری بالا تبدیل شود؟
- چگونه کارکنان خود را مولدتر کنید؟
برای افزایش بهره وری از بهتایم استفاده کنید.
۱۰ راهبرد کلیدی برای افزایش بهره وری کارکنان در محل کار وجود دارد:
- تیم خود را با ابزارهای مناسب تجهیز کنید.
- هماهنگی فرهنگی با استخدام بهتر
- بهبود مهارتهای کارکنان با آموزش
- با کنار گذاشتن کنترل بیش از اندازه کارکنان، مشوق استقلال آنها باشید.
- تمرکز بر آینده با ارتباطات روشن و شفاف
- افزایش بهره وری کارکنان با تشویق مراقبت از خود
- با دورکاری، کار بیشتری انجام دهید.
- افزایش رضایت کارکنان با پاداش و مزایای عالی
- از طریق اندازهگیری بهره وری ، بینش کاری به دست آورید.
- با بالا بردن روحیه، کارها را با کیفیت عالی انجام دهید.
۱) تیم خود را با ابزارهای مناسب تجهیز کنید.
مهارتهای تیم شما برای بهره وری کسب و کار ضروری است، اما ابزارهایی که در کار استفاده میشوند هم نقش مهمی ایفا میکنند. انتخاب نرمافزار مناسب کارها را سادهتر میکند.
افزایش بهره وری کارکنان با برنامه ردیابی زمان
یک روز کاری از ساعات محدود و کارهای نامحدودی تشکیل شده است. و به همین دلیل برنامههای ردیابی زمان مانند بهتایم میتوانند بسیار موثر باشند. بهتایم باعث میشود ساعات و بهرهوری تیم خود را پیگیری کنید، بنابراین باعث افزایش بهره وری کسب و کار شما میشود. با بهتایم، میتوانید پروژهها و وظایف مختلف را به هر عضو تیم اختصاص دهید، به طوری که اعضای تیم دقیقا بدانند باید چه کاری انجام دهند.
ردیابی زمان با بهتایم چه مزایایی دارد؟
ابزار مدیریت پروژه
برنامههای مدیریت پروژه کار گروهی را ساده میکنند. توانایی همکاری برای تیم مفید است، میتوانید از ابزارهای مدیریت پروژهای مانند بهتایم استفاده کنید.
برنامههای ارتباطی
معمولا ایمیلها این کار را انجام میدهند، اما پیدا کردن ایمیلهای شخصی در بین ایمیلهایی که روزانه دریافت میکنیم، کار آسانی نیست بنابراین، استفاده از امکان چت بهتایم گزینه مناسبی است.
۲) هماهنگی فرهنگی با استخدام بهتر
کارشناسان منابع انسانی استخدام را بیشتر از یک فرایند معمولی میداند. کارکنان آینده به واسطه میزان هماهنگی با ارزشهای خانواده شرکت شما ارزیابی میشوند. چنین تمرکز قوی بر هماهنگی فرهنگی حتی قبل از اینکه کارکنان اولین ساعات خود را وارد تایمشیت کنند، موجب صرفهجویی در زمان و پول میشود. در حالی که سطح هماهنگی فرهنگی ممکن است عامل مهمی در روند استخدام به نظر نرسد، یکی از مهمترین معیارهای انتخاب است. استخدام یک کارمند که با فرهنگ شرکت شما هماهنگ است، به سایر کارکنان انگیزه میدهد.
۳) بهبود مهارتهای کارکنان با آموزش
پس از استخدام، آموزش نقش مهمی در افزایش بهره وری ایفا میکند. طبق مطالعهای در مجله بینالمللی علوم و تحقیقات: آموزش هم برای کارفرمایان و هم کارکنان مفید است. همچنین آموزش مناسب منجر به افزایش بهره وری و کارآیی میشود.
۴) با کنار گذاشتن کنترل بیش از اندازه کارکنان، مشوق استقلال آنها باشید.
موثرترین ابزار برای افزایش بهره وری عقب کشیدن مدیران است. بهترین راه برای افزایش بهره وری این است که افراد را تشویق کنیم، درباره اینکه چگونه زمان و منابع خود را مدیریت کنند، خودشان تصمیم بگیرند. ما به دنبال افرادی هستیم که قادر به مستقل کار کردن هستند. دادن آزادی به کارکنان درباره زمان، چگونگی و مکانی که کار میکنند، باعث افزایش بهره وری میشود در حالی که تلاش برای کنترل آنها مانع آن است.
برخلاف انتظار: مدیریت کمتر منجر به دریافت نتایج بهتر میشود.
اکثریت مردم با داشتن استقلال، بیشتر از پاداشهای مالی انگیزه میگیرند.
این به نظر ساده است، اما آسان نیست.
Ron Ashkenas در هاروارد مینویسد:
«برای انجام این کار، مدیران باید برای انجام کارهای روزانه به افراد خود اعتماد کنند و در صورت نیاز به آنها آموزش دهند.»
۵) تمرکز بر آینده با ارتباطات روشن و شفاف
هم در روابط عاشقانه و هم در کسب و کار این موضوع صحت دارد:
ارتباط کلید موفقیت است.
بدون ارتباط موثر دو جانبه، روابط عاشقانه پایان مییابد و کسب و کار با شکست مواجه میشود. مدیرانی که انتظارات و مسئولیتهای افراد را واضح و شفاف منتقل میکنند، کارکنانی مولدتر دارند.
مقاله CRM میگوید:
۸۰ درصد از مکالمات مربوط به مشکلات گذشته و پیدا کردن مقصر است.
۱۵ درصد مکالمات صرف آنچه که در حال حاضر اتفاق میافتد میشود.
و مقدار زمانی که صرف بحث در مورد راه حلها و فرصتهای آینده میشود؟
۵٪ ناقابل!
تمرکز بر روی آینده – به جای مسائل گذشته – نشان دهنده تعهد شما برای حرکت رو به جلو است.
این بدان معنا نیست که شکستهای گذشته نادیده گرفته شود. در عوض، یاد بگیرید که موقعیت منفی را به موقعیتی مثبت و سازنده تبدیل کنید.
به عنوان مثال، اگر یک جلسه برای بررسی کاهش بهره وری شرکت برگزار شود، با اشاره به مسائل مثبتی که اخیرا اتفاق افتاده جلسه مفیدتر خواهد بود.
۶) افزایش بهره وری با تشویق مراقبت از خود
بین سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ تعداد کارکنانی که به دلیل استرس به بیمارستان نیاز پیدا کردند سه برابر شده است. و شایعترین منبع استرس چیست؟
موسسه آمریکایی استرس میگوید که فشارها و ترسهای شغلی منبع اصلی استرس برای بزرگسالان آمریکایی هستند.
این یک مسئله بزرگ است. کارکنانی که بیش از اندازه تحت استرس قرار دارند از لحاظ جسمی، ذهنی و احساسی ناسالم هستند. و بهره وری کمتری دارند.
هنگامی که تیم شما تحت استرس قرار میگیرد، همه میبازند.
اما نوع مناسب استرس واقعا انگیزهدهندهست و برای افزایش بهره وری خوب است. فقط باید قبل از وقوع فرسودگی شغلی مانع آن شویم.
چطور؟
با تشویق اعضای تیم در همه سطوح برای مراقبت از سلامت روانی، جسمی و احساسیشان.
این بدان معنی است که همه کارهای لازم را برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی سالم انجام دهید:
گوش دادن به کارکنان
ارائه بازخورد سازنده
دادن کار چالشی و معنادار به کارکنان
ایجاد پارامترهای روشن برای موفقیت
حتی به روز نگه داشتن تجهیزات هم کمک میکند.
مدیران باید نشان دهند که ارزش مسائلی مانند خواب خوب، تعادل بین کار و زندگی، و زمانی برای ورزش و آرامش را میدانند.
۷) با دورکاری، کار بیشتری انجام دهید.
کارکنان راه دور مولدتر هستند، ساعتهای بیشتری کار میکنند، کمتر به علت بیماری کار را ترک میکنند، کارشان را بهتر انجام میدهند، و در کل بیشتر درگیر کار میشوند. و؟
این موضوع منجر به صرفهجویی قابل توجهی در هزینههای کسب و کار میشود.
۸) افزایش رضایت کارکنان با پاداش و مزایای عالی
غولهای فناوری مانند گوگل و فیسبوک اهمیت رضایت شغلی را میدانند و اگر گوگل و فیس بوک فکر میکنند این یک ایده خوب است، شما هم باید به آن توجه کنید.
این شرکتها به داشتن اتاقهایی برای ارائه ماساژ، خواب و آرایشگاه معروف شدهاند.
یک نظرسنجی نشان میدهد که از هر ۵ کارمند ۴ نفر، مزایای دیگر را به افزایش حقوق ترجیح میدهند.
در مورد مزایای دیگر فکر کنید:
Twillo به کارمندان ماهانه برای خرید کتاب کمک هزینه میدهد.
Burton کمک هزینه اسکی ارائه میدهد.
REI به کارکنان دو روز برای انجام کارهای مورد علاقهشان مرخصی میدهد.
کارمندان Tesla تا ۳۵٪ در بلیطهای فیلم تخفیف میگیرند.
NutraClick برای عضویت در باشگاه کمک هزینه میدهد.
۹) از طریق اندازهگیری بهره وری بینش کاری به دست آورید.
در اقتصاد امروز، فرمول کلاسیک بهره وری جواب نمیدهد.
نمیتوانید برای اندازهگیری بهره وری کارکنان، خروجی را به ورودی تقسیم کنید.
Lynn Wu، استاد دانشگاه وارتون میگوید: در کارهای علمی اندازهگیری بهره وری واقعا سخت است.
اما آنچه که اندازهگیری میشود، قابل مدیریت است.
امروزه اندازهگیری مناسب بهره وری از همیشه مهمتر است.
باید به کیفیت کار به اندازه کمیت کار اهمیت بدهیم. اگر به بهره وری کارکنان اهمیت ندهیم، انگیزه کارکنانِ با بهره وری بالا را از بین میبریم.
برای اندازهگیری دقیق و مناسب بهره وری در محیط کسب و کار امروز، نیاز به ابزار اندازهگیری بهره وری دارید. این ابزار به شما امکان نظارت، سادهسازی و مدیریت پروژههای کل تیم را میدهد.
۱۰) با بالا بردن روحیه، کارها را با کیفیت عالی انجام دهید.
در نهایت، از همه این مسائل این نتیجه را میگیریم: کارمندان شاد، سختتر، دقیقتر و بهتر کار میکنند.
افرادی که از مشاغل خود نفرت دارند و احساس بیعدالتی یا کمتوجهی میکنند دچار فرسودگی شغلی میشوند. وقتی مواردی از جمله ارتباطات باز، تمرکز بر خود مراقبتی و استقلال، و نیازهای اساسی انسان مانند اعتماد و احترام تبدیل به فرهنگ یک سازمان میشود، نتیجه کارایی بهتر کارکنان است. البته شاید کار آسانی نباشد اما کافیست شروع کنید. ارتباطات واضح و شفاف را تشویق کنید، کنترل بیش از حد کارکنان را کنار بگذارید، نکات مثبت کارهایی که کارکنان انجام میدهند را ببینید (و به آنها بگویید)، و نشان دهید که اهمیت میدهید.
هر فرد و یا کسب و کاری که بخواهد میزان کار انجام شده توسط خود و یا کارکنانش را اندازه بگیرد و در نتیجه بتواند آن را بهبود ببخشد، استفاده کننده بهتایم خواهد بود.