پرش به محتوا

مدیریت حضور و غیاب کارکنان

چطور می‌توانیم کمکتان کنیم؟

مدیریت حضور و غیاب کارکنان

ماژول حضور و غیاب بهتایم

از این ماژول به جای سیستم حضور و غیاب استفاده کنید. برای اینکه کاربرانتان بتوانند ورود و خروج خود را ثبت کنند، ابتدا به تنظیمات مراجعه کنید. (آیکن چرخ دنده، پایین قسمت خوش آمدگویی) در این قسمت، بر روی تنظیمات ثبت ورود و خروج کاربران کلیک کنید.

تنظیمات ورود و خروج در بروزرسانی آبان 1401
تنظیمات ورود و خروج در بهتایم

۱) ورود بدون محدودیت

اگر گزینه بدون محدودیت را فعال کنید، افردتان از هر مکانی و از هر IP می‌توانند به راحتی ورود و خروج خود را ثبت کنند. کافی است از منو به قسمت ثبت ورود/خروج مراجعه کنند.

۲) ورود با آدرس IP

برای آن دسته از کاربرانی که از نسخه وب استفاده می‌کنند و می‌خواهند ورود و خروج بزنند، می‌توانید به تعداد لازم IP مشخص کنید تا سیستم تنها در صورت وارد شدن از این IPها ورود آنها را ثبت کند. برای مشخص کردنIPها از قسمت تنظیمات سیستم و با کلیک بر روی تنظیمات ثبت ورود/خروج کاربران این بار گزینه آدرس IP را فعال کنید.

ثبت ورود و خروج کارکنان با ثبت آدرس IP در بروزرسانی آبان 1401
ثبت ورود و خروج کارکنان با ثبت آدرس IP

سپس IP یا IPهایی را که ورود افراد از آنها مجاز است با کلیک روی گزینه + در سیستم تعریف کنید. برای راهنمایی IP فعلی شما نمایش داده می‌شود.

می‌توانید با زدن * یک رنج عددی را برای IP در نظر بگیرید. به عنوان مثال

*.۱۹۲.۱۶۸.۱۳۰

به این معنی است که اعداد بین ۱ تا ۲۲۵ می تواند جای ستاره قرار بگیرد. اگر ۱* را بزنید، اعدادی بین ۱ تا ۲۲۵ که اولین رقمشان ۱ است، می‌توانند در آنجا قرار بگیرند.

ثبت ورود و خروج کارکنان با ثبت رنج آدرس IP
ثبت ورود و خروج کارکنان با ثبت رنج آدرس IP

۳) ورود با مختصات جغرافیایی

مختصات جغرافیایی مکان شرکت یا مکانی را که افراد از آنجا می‌توانند ورود خود را ثبت کنند، در این قسمت وارد کرده، سپس شعاع مورد قبول خود را هم ثبت کنید. این امکان برای کاربرانی که از نسخه‌های موبایلی بهتایم استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

برای مشخص کردن مختصات جغرافیایی بر روی + کلیک کنید، می‌توانید اگر طول و عرض جغرافیایی مکان مورد نظر را دارید به صورت دستی آن را وارد کنید و یا بر روی ۳ نقطه مقابل انتخاب مختصات جغرافیایی کلیک کرده و مکان مورد نظر را در نقشه پیدا کنید تا طول و عرض جغرافیایی برای شما مشخص شود.

ثبت ورود و خروج کارکنان با مختصات جغرافیایی در بروزرسانی آبان 1401
ثبت ورود و خروج کارکنان با مختصات جغرافیایی

امکان ثبت تنظیمات خاص ورود و خروج برای یک کاربر وجود دارد.

برای این موضوع به مدیریت و مدیریت کاربران مراجعه کنید. در ستون آخر نام هر کاربر بر روی فلش کلیک کنید و تنظیمات ورود و خروج را بزنید. تنظیماتی مشابه قسمت قبل را در این قسمت هم مشاهده می‌کنید. توجه کنید که تنظیمات اعمال شده بر روی کاربر به تنظیمات کلی ارجحیت دارد. اگر تنظیماتی اعمال شده باشد، با انتخاب پاک کردن کل تنظیمات، ثبت ورود و خروج کاربر به تنظیمات کلی وابسته می‌شود.

ثبت تنظیمات خاص ورود و خروج در بروزرسانی آبان 1401
ثبت تنظیمات خاص ورود و خروج

تماشای ویدئوی آموزش استفاده از ماژول حضور و غیاب

 وارد کردن زمان حضور کاربران در سازمان به بهتایم به کمک فایل اکسل

زمان حضور کاربران در سازمان در قالب فایل اکسل در سیستم بارگذاری می‌شود تا مدیر بتواند ساعات حضور آن‌ها را در سازمان با ساعات مفید کاریشان مقایسه کند. برای دیدن این مقایسه به گزارش تایم‌شیت‌ها و زمان حضور مراجعه کنید. توجه کنید فایلی که به سیستم وارد می‌کنید باید مانند فایل نمونه باشد. برای بارگذاری این فایل به مدیریت و ورود زمان حضور کاربران با فایل مراجعه کنید.

بارگذاری زمان حضور کاربران در بهتایم
بارگذاری زمان حضور کاربران در بهتایم

گزارش تایم‌شیت‌ها و زمان حضور

با وجود ماژول حضور و غیاب، برای محاسبه اختلاف زمان حضور فرد در سازمان و زمان واقعی که او صرف انجام فعالیت‌ها می‌کند، نیازی به وارد کردن زمان حضور با فایل اکسل نیست. بهتایم، زمان حضور فرد در سازمان را با توجه به ورود و خروج‌های ثبت شده محاسبه می‌کند و در گزارش تایم‌شیت‌ها و زمان حضور اختلاف زمان واقعی با این عدد محاسبه شده را در ستون اختلاف نمایش می‌دهد، مگر اینکه ادمین سیستم تصمیم بگیرد زمان حضور را با فایل اکسل وارد کند که در این صورت زمان وارد شده با فایل اکسل مبنای محاسبات ستون اختلاف در این گزارش قرار می‌گیرد.

دسترسی به این گزارش از گزارش‌ها، همه گزارش‌ها و دسته‌بندی گزارش‌ها از زمان صرف شده در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *